El govern espanyol, en el requeriment que activa l'article 155 de la Constitució, dona cinc dies, és a dir, fins al dilluns vinent 16 d'octubre a les 10 del matí, al president de la Generalitat, Carles Puigdemont, perquè confirmi si ha declarat la independència de Catalunya. I estableix un segon termini, fins al dijous de la setmana vinent, 19 d'octubre a les 10 del matí, perquè rectifiqui i eviti la seva aplicació. Si Puigdemont no s'aplana a les exigències de l'executiu del PP, s'engegarà la maquinària de l'Estat per intervenir l'autonomia.
El president Puigdemont i el vicepresident Oriol Junqueras encapçalen una reunió al Palau de la Generalitat per abordar la resposta al requeriment anunciat per Mariano Rajoy. El Govern analitza els nous passos a donar tot i que encara no ha rebut formalment el requeriment en què es demana que aclareixi si ha declarat la independència, com a pas previ a aplicar l'article 155 i, per tant, suspendre l'autonomia de Catalunya. Segons fonts del Govern, la Generalitat encara no ha rebut la petició enviada per l'executiu de Rajoy.
En qualsevol cas, la petició de diàleg feta ahir per Puigdemont ha estat rebutjada pel president espanyol per partida doble. Aquest matí, després d'un Consell de Ministres extraordinari, ha refusat la mediació proposada pel president de la Generalitat. Una negativa que ha reiterat a la tarda durant la seva compareixença al Congrés dels Diputats: "No hi ha mediació possible entre la llei i la il·legalitat".
Rajoy dona cinc dies a Puigdemont abans d'aplicar el 155
El president de la Generalitat i el vicepresident Junqueras encapçalen una reunió per abordar la petició de Rajoy
- Rajoy i Puigdemont, en una imatge d'arxiu | NacióDigital -
- | NacióDigital
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
Publicat el 11 d’octubre de 2017 a les 18:24
Actualitzat el 11 d’octubre de 2017 a les 19:14
Et pot interessar
-
Política
Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
-
Política
Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
-
Política
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
-
Política
I Esquerra, què?
-
Política
Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
-
Política
Al PP se li acumulen les desgràcies
