La convocatòria d’un referèndum d'independència a Catalunya serà una de les exigències que les JERC posaran damunt la taula per avalar un futur pacte de govern a la Generalitat, segons han acordat en el seu Congrés Nacional, ceklebrat el passat cap de setmana a Celrà.
Més de 350 militants van participar durant les dues jornades que va durar el Congrés. Gerard Coca encapçalarà durant dos anys més l'organització en qualitat de portaveu, i Marc Planas l'acompanyarà a l'Executiva Nacional d'Esquerra com a nou secretari d'Organització i Finances.
La nova Permanent Nacional estarà formada a més, per David Pujol com a secretari de Coordinació Territorial, Pol Pagès com a secretari d'Imatge i Comunicació, Gemma Lago portant la secretaria de Coordinació Interna i Campanyes, l'osonenc Josep Culí com a Secretari de Formació, Sara Bailac portant la secretaria de Dones, Marc Puig amb l'àmbit de Relacions Internacionals i Cooperació, Jordi Aranda com a secretari de Coordinació Institucional, Marc Candela amb els temes de Medi Ambient i Política Territorial, i finalment Arseni Armengou amb la secretaria de Moviments Socials.
Coca i tots els secretaris van comptar amb un suport molt ampli de vots per part de la militància, que al seu torn ha avalat amb suport molt gran els informes de gestió política i econòmica dels dos darrers anys i, tot seguit, el jovent independentista va aprovar també amb majories gairebé unànimes les dues ponències que s’hi presentaven: la primera, de caire estratègic, que es titula «Ara és l’hora: seguem cadenes!», i la segona, de caire organitzatiu que duu per títol «Som de les JERC». Les ponències estableixen que s’ha de superar el marc autonòmic i l’independentisme ha de marcar la centralitat de l’etapa postautonòmica.
Així, davant la possible sentència del TC consideren que han de ser els catalans a través d’un avançament electoral els que decideixin com volen superar l’autonomisme, i que la ciutadania pugui votar lliurement quin projecte vol defensar. Les JERC volen ser "protagonistes de l’etapa esperançadora que el país té al davant."
Referèndum d'independència, condició de les JERC per donar suport a un futur govern
Més de 350 militants van assistir al Congrés Nacional de les joventuts republicanes
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de novembre de 2009 a les 20:36
Et pot interessar
-
Política
El malestar de les dones del PSOE es cobra una nova dimissió
-
Política
Embolic per un edifici al centre de Barcelona: les acusacions de «pelotazo» frenen els plans de Collboni
-
Política
El desacord entre el PP i Vox pels pressupostos envia l'Aragó a eleccions anticipades
-
Política
La jutgessa de la dana cita Feijóo com a testimoni per les converses amb Mazón
-
Política
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol
-
Política
El CIS veu Pedro Sánchez immune als casos de corrupció i assetjament
