"Si no hi anem, els del 155 venen". Parafrasejant un clàssic electoral que va encunyar el PSC l'any 2008, el president del Parlament i número tres de la candidatura d'ERC, Roger Torrent, ha fet una crida a la mobilització del vot republicà des de Balaguer. S'hi ha sumat la número dos del partit, Marta Rovira, des de Ginebra, que ha animat a apropar-se a les urnes malgrat que hi hagi persones "decebudes". Està "en perill", ha dit, que hi hagi una Generalitat amb un Govern republicà.
Es tracta, ha subratllat Torrent, de barrar el pas a un PSC encapçalat per Salvador Illa que des d'ERC denuncien cada dia que està disposat a arribar a la presidència de la Generalitat no només de la mà del PP i de Ciutadans, sinó també de Vox.
"Ens han imposat eleccions, han aprofitat la repressió per modificar llistes i acceptaran els vots de l’extrema dreta", ha advertit. La fórmula per frenar "els del 155", ha insistit Torrent, és la de bastir grans majories per tenir "força suficient per desbordar democràticament l'Estat". Aquesta és, segons ha defensat, la millor via també per fer front al "discurs de l'odi" d'una extrema dreta que rebutja la pluralitat i la diversitat del país. Com pot ser que el PSC es plantegi assumir els vots de l’extrema dreta per arribar a la Generalitat de Catalunya?", ha tornat a afirmar.
[noticia]215589[/noticia]
La secretària general d'ERC, Marta Rovira, per la seva banda, ha defensat el rol "negociador" del seu partit al Congrés per aconseguir recursos per als catalans. La dirigent republicana ha argumentat que si es van aprovar els pressupostos generals de l'Estat és perquè els republicans "ho faran tot per ajudar la gent" en els moments difícils, ja sigui negociar uns comptes a Madrid o a negociar els fons europeus. "Maximitzarem la posició de força per tenir els millors instruments. Encara que vagin maldades i la complexitat sigui absoluta, hi serem", ha assegurat.
En la línia de rebatre el discurs de Junts, com ha fet en conversa amb Oriol Junqueras aquest dilluns, Rovira ha advertit també que "No s'hi val proclamar la República sense haver sumat més gent que la faci imbatible". Ha emplaçat a sumar i a demostrar a través del "bon govern" que la República és útil per a la ciutadania i "superar l'ofensiva de l'Estat" amb grans aliances.
[plantillaeleccions]
Roger Torrent: «Si no hi anem, els del 155 venen»
ERC defensa el seu rol "negociador" per aconseguir recursos per als catalans a l'Estat i a Europa

- Roger Torrent i Bernat Solé, al míting de Balaguer | Marc Puig -
- | Marc Puig
Ara a portada
Publicat el 08 de febrer de 2021 a les 21:00
Actualitzat el 08 de febrer de 2021 a les 21:09
Et pot interessar
-
Política «No n'hi ha prou amb ocupar les institucions»: torna l'Ada Colau activista
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat»
-
Política Pimec es reuneix amb Puigdemont a Waterloo per frenar la reducció de la jornada laboral
-
Política Parlon reivindica el «segon desplegament» dels Mossos per arribar als 25.000 agents