El cap de llista de Junts pel Sí, Raül Romeva, ha evitat entrar en el debat sobre si una Catalunya independent continuaria formant part de la Unió Europea i ho ha condicionat a l'"obtenció d'un mandat democràtic" a favor de la independència el pròxim 27-S. Ho ha dit aquest dimecres després de polèmica que han generat les reflexions del president de l'ANC. Jordi Sànchez ha assenyalat que un estat català quedaria transitòriament fora de la UE, tot i que després ha rectificat.
En aquest Romeva sentit ha insistit que Catalunya vol continuar formant part de l'entitat geopolítica en cas d'assolir la independència, però ha subratllat que abans d'abordar aquest tema cal veure què passa el 27-S.
D'altra banda, Romeva també s'ha referit a la decisió de la Junta Electoral de no allargar el termini perquè es pugui demanar el vot per correu, tal com va sol·licitar la Generalitat. El cap de llista de Junts pel Sí ha remarcat "voluntat del govern central de dificultar l'exercici del dret democràtic a votar", i ha trobat "preocupant" que en cada cita electoral es posin entrebancs en el vot estranger.
Romeva vincula la continuïtat de Catalunya a la UE a obtenir un «mandat democràtic» el 27-S
El cap de llista de Junts pel Sí retreu al govern espanyol la seva "voluntat de dificultar l'exercici del dret democràtic a votar"
ARA A PORTADA
Publicat el 26 d’agost de 2015 a les 19:18
Et pot interessar
-
Política Detinguts dos menors acusats de filtrar a internet dades sensibles de Pedro Sánchez i dos ministres
-
Política El PSC valida l'acord Puigdemont-Sánchez però descarta un referèndum d'autodeterminació
-
Política Collboni arrenca el pols del pressupost 2026 amb uns comptes rècord i l'escepticisme de l'oposició
-
Política «Que vagin a avortar a una altra banda»: Ayuso es nega a fer el registre de metges objectors
-
Política El PSC votarà en contra de negociar el referèndum d'autodeterminació que demanava Junts
-
Política El permís per defunció s'ampliarà fins als 10 dies