El cap de llista de Junts pel Sí, Raül Romeva, ha evitat entrar en el debat sobre si una Catalunya independent continuaria formant part de la Unió Europea i ho ha condicionat a l'"obtenció d'un mandat democràtic" a favor de la independència el pròxim 27-S. Ho ha dit aquest dimecres després de polèmica que han generat les reflexions del president de l'ANC. Jordi Sànchez ha assenyalat que un estat català quedaria transitòriament fora de la UE, tot i que després ha rectificat.
En aquest Romeva sentit ha insistit que Catalunya vol continuar formant part de l'entitat geopolítica en cas d'assolir la independència, però ha subratllat que abans d'abordar aquest tema cal veure què passa el 27-S.
D'altra banda, Romeva també s'ha referit a la decisió de la Junta Electoral de no allargar el termini perquè es pugui demanar el vot per correu, tal com va sol·licitar la Generalitat. El cap de llista de Junts pel Sí ha remarcat "voluntat del govern central de dificultar l'exercici del dret democràtic a votar", i ha trobat "preocupant" que en cada cita electoral es posin entrebancs en el vot estranger.
Romeva vincula la continuïtat de Catalunya a la UE a obtenir un «mandat democràtic» el 27-S
El cap de llista de Junts pel Sí retreu al govern espanyol la seva "voluntat de dificultar l'exercici del dret democràtic a votar"
ARA A PORTADA
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
-
El pla Collboni per instal·lar 500 càmeres enfocarà als punts amb més delictes o manifestacions David Cobo
Publicat el 26 d’agost de 2015 a les 19:18
Et pot interessar
-
Política
I Esquerra, què?
-
Política
Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
-
Política
Al PP se li acumulen les desgràcies
-
Política
Estrasburg es pronunciarà la setmana que ve sobre la presó preventiva de Turull, Junqueras i Sànchez
-
Política
L'endemà del trencament
-
Política
Les famílies de les víctimes increpen Mazón al funeral d'Estat: «Assassí, te’n rius de nosaltres»
