El més curiós de tot aquest enrenou protagonitzat pel ministre Wert és que a Madrid pensin que poden destruir la immersió lingüística amb la punta del boli. És inaudit que estiguin convençuts del fet que un ministre qualsevol pot encarregar una llei quan li sembli i, l'endemà, fer passar per l'adreçador trenta anys d'escola catalana, tota una comunitat educativa i centenars de milers de pares d'alumnes. Això, sense comptar a una majoria immensa del Parlament de Catalunya i la pràctica totalitat de la societat civil d'aquest país.
L'escola catalana és intocable, entre d'altres raons perquè els mestres no estan disposats a castellanitzar les seves classes en cap cas, inclosa l'ordre directa. I no estem parlant d'un col·lectiu professional qualsevol -com el dels periodistes, posem per cas- sinó de persones conscients i compromeses amb el futur del país.
El projecte de Wert no s'aplicarà mai. I per això espero que tiri endavant a partir de la majoria absoluta del PP al Congrés dels Diputats. S'acosta el moment de saltar-se la legalitat espanyola i les escoles són el camp de joc perfecte per obrir la fase final del conflicte fent evident quin nivell de suport popular i democràtic tenen les decisions del govern de Madrid a Catalunya.
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de desembre de 2012 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Ceuta
-
Política Puente carrega contra Felip VI per fotografiar-se amb un periodista ultra: «És una ignomínia»
-
Política Espanya i el Marroc treballen per aconseguir el retorn dels migrants de Ceuta «en un temps rècord»
-
Política
«Avançar» de bracet d'Aliança
-
Política
Un jutjat de Madrid investiga la compra de l’àtic de luxe del govern d’Ayuso
-
Política
Les cues de palla a Ceuta
