El president de la Generalitat, Quim Torra, ha inaugurat les 35 Jornades del Cercle d'Economia a Sitges. Ho ha fet amb un discurs en què ha afirmat que les eleccions municipals han reforçat l'independentisme, que "és més fort que mai" i que més del 80% de catalans tindran alcalde sobiranista, tot confiant que "també ho tindrà la capital del país". El president ha afirmat que cap altre govern europeu ha obtingut el suport de gairebé el 50% de la ciutadania.
El president ha fet un repàs de l'escenari econòmic i geoestratègic internacional. Però el nucli dur de la seva intervenció s'ha centrat sobretot en la situació política del darrer any, recordant l'1 d'octubre i l'actuació de l'Estat contra l'economia catalana, referint-se a la retirada de dipòsits i el trasllat de les empreses. S'ha referit a "l'inici del judici polític" contra els líders independentistes "que mai s'hauria d'haver produït". Torra ha esmentat l'informe contndent contra Espanya del Grup de Treball contra les Detencions Indegudes de l'ONU.
En la presentació, el president del Cercle, Juan José Brugera, ha recordat la proposta de l'entitat en favor d'una sortida pactada al conflicte polític que inclogués un nou marc estatutari amb més competències per Catalunya. Brugera s'ha referit a la darrera enquesta del CEO que mostrava que la tercera via era l'opció preferida de la ciutadania, "per damunt de la independència i molt lluny dels qui volen reduir l'autonomia". En una apel·lació al pragmatisme en política, el president del Cercle ha fet una defensa del que ha anomenat "el govern de els coses".
Torra defensa davant l'empresariat que l'independentisme és majoritari després del 26-M
El president de la Generalitat obre les Jornades del Cercle d'Economia amb el desig que hi hagi un alcalde partidari de la plena sobirania a Barcelona

- Quim Torra i Juan José Brugera aquest dijous a Sitges. | Cercle d'Economia -
- | Cercle d'Economia
ARA A PORTADA
-
-
L'oest de la península encara crema: més de 200.000 hectàrees calcinades en una setmana Neus Climent
-
I ara un pacte d'estat? Els incendis tornen la crisi climàtica al primer pla amb els deures per fer Sara Escalera
-
El Govern envia mig centenar de bombers, catorze mitjans terrestres i tres d'aeris als incendis de l'Estat Redacció
-
Junqueras adverteix els socialistes que s'han «situat a anys llum» de l'aprovació d'uns pressupostos Sara Escalera
Publicat el 30 de maig de 2019 a les 16:32
Actualitzat el 30 de maig de 2019 a les 16:59
Et pot interessar
-
Política Els Comuns posen el nom de Colau damunt de la taula per reflotar Sumar
-
Política Carles Puigdemont, del Govern alternatiu a la necessitat d'omplir el cistell a Madrid
-
Política Josep Lluís Trapero, d'icona de la resposta als atemptats a dirigir els Mossos amb el PSC
-
Política Les incògnites sobre l'imam i el CNI es cronifiquen en el vuitè aniversari del 17-A
-
Política Els Comuns esperen frenar l'ampliació de l'aeroport abans de negociar els pressupostos amb Illa
-
Política «L’independentisme és supremacista»: cinc frases de Lambán, la veu més díscola del PSOE