El president de la Generalitat, Quim Torra, ha inaugurat les 35 Jornades del Cercle d'Economia a Sitges. Ho ha fet amb un discurs en què ha afirmat que les eleccions municipals han reforçat l'independentisme, que "és més fort que mai" i que més del 80% de catalans tindran alcalde sobiranista, tot confiant que "també ho tindrà la capital del país". El president ha afirmat que cap altre govern europeu ha obtingut el suport de gairebé el 50% de la ciutadania.
El president ha fet un repàs de l'escenari econòmic i geoestratègic internacional. Però el nucli dur de la seva intervenció s'ha centrat sobretot en la situació política del darrer any, recordant l'1 d'octubre i l'actuació de l'Estat contra l'economia catalana, referint-se a la retirada de dipòsits i el trasllat de les empreses. S'ha referit a "l'inici del judici polític" contra els líders independentistes "que mai s'hauria d'haver produït". Torra ha esmentat l'informe contndent contra Espanya del Grup de Treball contra les Detencions Indegudes de l'ONU.
En la presentació, el president del Cercle, Juan José Brugera, ha recordat la proposta de l'entitat en favor d'una sortida pactada al conflicte polític que inclogués un nou marc estatutari amb més competències per Catalunya. Brugera s'ha referit a la darrera enquesta del CEO que mostrava que la tercera via era l'opció preferida de la ciutadania, "per damunt de la independència i molt lluny dels qui volen reduir l'autonomia". En una apel·lació al pragmatisme en política, el president del Cercle ha fet una defensa del que ha anomenat "el govern de els coses".
Torra defensa davant l'empresariat que l'independentisme és majoritari després del 26-M
Política
El president de la Generalitat obre les Jornades del Cercle d'Economia amb el desig que hi hagi un alcalde partidari de la plena sobirania a Barcelona
- Quim Torra i Juan José Brugera aquest dijous a Sitges. | Cercle d'Economia -
- | Cercle d'Economia
ARA A PORTADA
-
Cultura Mor Josep Vallverdú, el centenari creador del Rovelló Arnau Urgell i Vidal | Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Cultura «He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia Redacció
Publicat el
30 de maig de 2019 a
les 16:32
Actualitzat el
30 de maig de 2019 a les
16:59
Et pot interessar
-
Política
El Govern presenta el programa «Catalunya, casa palestina»
-
Política
Manifestació independentista de la Diada 2026: recorreguts i horaris a Barcelona, Girona i Amposta
-
Política El Suprem avala la destrucció d'urnes de l'1-O i en qüestiona el valor històric
-
Política
L'empresari Julio Martínez no aclareix el paper de Zapatero en el rescat de Plus Ultra
-
Política
El president del Constitucional celebra l'aval europeu a l'amnistia davant Felip VI
-
Política
El Parlament rebutja mantenir la policia espanyola a la comissaria de Via Laietana
