Incògnita revelada, almenys per ara. El president de la Generalitat, Quim Torra, no assistirà a la inauguració dels Jocs Mediterranis en la qual hauria coincidit amb el rei Felip VI, segons avança RAC1. Al llarg dels últims dies, Torra havia debatut amb membres del Govern i també amb Carles Puigdemont la possibilitat de trobar-se amb el monarca aprofitant l'esdeveniment esportiu que arrenca aquest divendres a Tarragona, però finalment ho ha descartat. El context polític i la manca de disculpes del rei pel discurs 3 d'octubre són els motius pels quals el dirigent de Junts per Catalunya (JxCat) ha descartat coincidir amb ell. Fonts de Presidència, en tot cas, no descarten moviments d'última hora.
Després de la reunió que van mantenir ahir Torra i Puigdemont a Berlín, el president de la Generalitat va assenyalar que no comunicaria la decisió fins aquest mateix divendres. "Des del 3 d'octubre no hi ha hagut cap mena de disculpa ni excuses per part del monarca espanyol", va recalcar el dirigent independentista. La possibilitat de plantar el rei està damunt la taula des de dimarts, quan la consellera de la Presidència, Elsa Artadi, va indicar que no hi haurà relació "protocol·lària" si no hi havia un canvi de to del rei.
El president va enviar dimecres una carta conjunta amb Puigdemont i Artur Mas en la qual reclama al monarca obrir un període de negociació per tancar la ferida del discurs del 3-O, i de passada li reclamava una reunió aprofitant la visita a Catalunya. Aquesta cita, però, no es produirà: el govern espanyol no l'autoritza amb l'argument que les qüestions polítiques urgents ja s'abordaran en la trobada Torra-Sánchez, prevista per al 9 de juliol i de la qual se'n treballa l'ordre del dia. "Volem diàleg o no volem diàleg?", es preguntava el president de la Generalitat a través de Twitter un cop conegut el veto.
Torra planta Felip VI en la inauguració dels Jocs Mediterranis
Política
El president de la Generalitat, després de dies d'incògnita, decideix no coincidir amb el monarca per bé que fonts del seu entorn encara no descarten cap moviment d'última hora
ARA A PORTADA
-
Política El Govern mantindrà les grans apostes de la legislatura passi el que passi el 29-N Bernat Surroca Albet
-
-
Política ERC defensa l'acord amb Podem: «És una força plurinacional a favor del dret a decidir» Lluís Girona Boffi
-
Política El nou baròmetre del CEO ja té data: enquestes electorals... i preguntes del Mundial i l'eclipsi Lluís Girona Boffi
-
Política «El vot es garanteix, no es restringeix»: la Moncloa ataca el Suprem per negar el vot als nets dels exiliats republicans Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
22 de juny de 2018 a
les 10:38
Actualitzat el
22 de juny de 2018 a les
12:44
Et pot interessar
-
Política
El Parlament desbloqueja la llei de memòria i dona un any per retirar el monument franquista de Tortosa
-
Política Gabriel Rufián defensa un acord ERC-Comuns: «Ho intentaré fins al final»
-
Política
El PSC porta al Parlament l'entrevista a un matrimoni antivacunes a TV3
-
Política
Guia pas a pas: com ho han de fer els catalans que viuen fora per votar el 29-N?
-
Política
Què és el Toisó d'Or? L'emblema que li va caure a Elionor a la desfilada del 12-O
-
Política
Els tres impactes de Rufián
