El president del Parlament, Roger Torrent, proposarà aquest dijous a la mesa de la cambra que el lletrat Joan Ridao assumeixi el càrrec de lletrat major que va deixar vacant Antoni Bayona ara fa un mes. El procediment habitual és que sigui justament el president del Parlament qui proposi algú d’entre el cos dels lletrats de la cambra per ocupar aquest càrrec; i és per això que aquest dijous el tràmit està previst a l’ordre del dia de la Mesa.
Ridao és lletrat de la cambra des del 2016, i abans havia estat membre del Consell de Garanties Estatutàries i havia desenvolupat trajectòria acadèmica i docent a la universitat. Prèviament, però, es dona la circumstància que Ridao havia estat diputat d’ERC –el mateix partit de Torrent- al Congrés dels Diputats i número dos de la formació assumint la secretaria general durant l’etapa del lideratge de Joan Puigcercós.
El pas de Bayona com a lletrat major ha estat polèmic especialment en els darrers mesos, on s'han produït discrepàncies entre els lletrats del Parlament. De fet, el fins ara lletrat major es va negar a signar l'informe que plantejava a Torrent com procedir davant la congelació del calendari després de la suspensió de la investidura de Carles Puigdemont perquè el TC va concloure que no es podia fer a distància.
Torrent proposa Ridao per ser lletrat major del Parlament
Està previst que el nomenament es debati a la reunió de la mesa d'aquest dijous
Ara a portada
-
-
Política L'Ajuntament de Barcelona dotarà les biblioteques amb 10.000 llibres en català a petició d'ERC Ona Sindreu Cladera
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
-
Política L'escriptora Margarida Aritzeta presenta una petició d'indult total per a Laura Borràs Redacció
Publicat el 11 de juliol de 2018 a les 09:41
Et pot interessar
-
Política Pimec es reuneix amb Puigdemont a Waterloo per frenar la reducció de la jornada laboral
-
Política Parlon reivindica el «segon desplegament» dels Mossos per arribar als 25.000 agents
-
Política Cauen un 5% els delictes en el primer trimestre de 2025
-
Política Illa i Parlon saluden els comissaris dels Mossos en el seu primer Dia de les Esquadres