El guanyador de les eleccions gregues d'aquest diumenge, Alexis Tsipras, ha proclamat que "el poble grec ha passat pàgina a l'austeritat". El líder de Syriza i futur primer ministre hel·lè ha celebrat que aquesta "és una victòria de tots els països d'Europa que lluiten contra l'austeritat que destrueix el futur comú europeu".
Tsipras ha assegurat que el seu govern voldrà "negociar i cooperar per primera vegada de forma mútua, sostenible i justa per trobar una solució que permeti a Grècia sortir del cercle viciós del sobreendeutament i torni a l'estabilitat". Amb el 62% de l'escrutini, Syriza obtindria 149 diputats i es quedaria a només dos escons de la majoria absoluta.
Tsipras: «El poble grec ha passat pàgina a l'austeritat»
Amb el 62% de l'escrutini, Syriza obtindria 149 diputats i es queda a només dos de la majoria absoluta
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de gener de 2015 a les 21:52
Et pot interessar
-
Política L'alcalde de Paiporta expulsa una veïna del ple que volia imposar el castellà: «Respondré en valencià, et fots»
-
Política Els Comuns proposen que l'ONU bombardegi posicions militars israelianes per evitar la invasió de Gaza
-
Política L'ANC critica que Illa «no ha complert» cap dels compromisos durant el primer any de mandat: «Només ven fum»
-
Política Puigdemont, un any després del retorn efímer: «Calia posar en evidència una anomalia democràtica greu»
-
Política ERC defensa «ordenar» el turisme a Barcelona: «No el pot gestionar un club d'hotelers»
-
Política Les cares del pacte PSC-ERC: on són ara els negociadors de la investidura d'Illa?