El president del Consell Europeu, Donald Tusk, s'ha descartat com a mediador entre Catalunya i Espanya com li ha proposat avui l'expresident del Govern de la Generalitat Carles Puigdemont, segons ha afirmat un seu representant a l'ACN.
Tusk també ha recordat que com ha dit "repetidament", segueix amb el plantejament "d'encoratjar el diàleg, evitant l'ús de la força i respectant l'imperi de la llei", segons ha avançat Vilaweb i ha confirmat l'ACN. Tusk ha afirmat que la solució "s'hauria de trobar dins d'Espanya i amb ple respecte a la Constitució espanyola".
A banda, els portaveus del president del Consell Europeu han subratllat que Tusk no ha tingut cap contacte amb Puigdemont, i que no estava al cas del suggeriment de l'expresident. "Com ja ha dit anteriorment, aquest és un assumpte que Espanya ha de resoldre internament amb respecte per la Constitució. No hi ha paper per a Tusk com a mediador", han assegurat les mateixes fonts.
Tusk es descarta com a mediador però aposta per «encoratjar el diàleg» amb Catalunya
Política
"La solució s'ha de trobar dins d'Espanya amb ple respecte a la constitució espanyola", afirma el dirigent europeu
ARA A PORTADA
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026 Oriol March
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
Publicat el
25 de setembre de 2018 a
les 19:16
Et pot interessar
-
Política
Mor María del Turruchel Alcantud Inarejos, regidora del PP a l'Ajuntament de Cornellà
-
Política
Sis mesos i un 8,6% després
-
Política
Drets Socials, una conselleria sota els focus
-
Política
El Tribunal de Comptes tampoc aplica immediatament l'amnistia malgrat l'aval d'Europa
-
Política L’empresari Julio Martínez implica Zapatero en les comissions pel rescat de Plus Ultra
-
Política El Constitucional començarà a decidir sobre l'amnistia després de la Diada
