El president del Consell Europeu, Donald Tusk, s'ha descartat com a mediador entre Catalunya i Espanya com li ha proposat avui l'expresident del Govern de la Generalitat Carles Puigdemont, segons ha afirmat un seu representant a l'ACN.
Tusk també ha recordat que com ha dit "repetidament", segueix amb el plantejament "d'encoratjar el diàleg, evitant l'ús de la força i respectant l'imperi de la llei", segons ha avançat Vilaweb i ha confirmat l'ACN. Tusk ha afirmat que la solució "s'hauria de trobar dins d'Espanya i amb ple respecte a la Constitució espanyola".
A banda, els portaveus del president del Consell Europeu han subratllat que Tusk no ha tingut cap contacte amb Puigdemont, i que no estava al cas del suggeriment de l'expresident. "Com ja ha dit anteriorment, aquest és un assumpte que Espanya ha de resoldre internament amb respecte per la Constitució. No hi ha paper per a Tusk com a mediador", han assegurat les mateixes fonts.
Tusk es descarta com a mediador però aposta per «encoratjar el diàleg» amb Catalunya
"La solució s'ha de trobar dins d'Espanya amb ple respecte a la constitució espanyola", afirma el dirigent europeu
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de setembre de 2018 a
les 19:16
Et pot interessar
-
Política
Les eleccions més descafeïnades a l'ANC: sense sector crític i amb la incògnita de Lluís Llach
-
Política
Montero treu ferro a la plantada de Sumar i el partit lamenta «falta de coalició» amb el decret anticrisi
-
Política
Junts amenaça amb portar Renfe i Adif als tribunals per delictes penals
-
Política
Junts demana a Illa incloure una rebaixa a l'IRPF com a mesura per fer front a la guerra
-
Política
Neix una fundació amb Puigdemont, Aragonès i Torra com a membres per museïtzar la Casa Macià
-
Política
El TSJC obliga el Parlament a penjar la bandera espanyola a la façana
