El president del Consell Europeu, Donald Tusk, s'ha descartat com a mediador entre Catalunya i Espanya com li ha proposat avui l'expresident del Govern de la Generalitat Carles Puigdemont, segons ha afirmat un seu representant a l'ACN.
Tusk també ha recordat que com ha dit "repetidament", segueix amb el plantejament "d'encoratjar el diàleg, evitant l'ús de la força i respectant l'imperi de la llei", segons ha avançat Vilaweb i ha confirmat l'ACN. Tusk ha afirmat que la solució "s'hauria de trobar dins d'Espanya i amb ple respecte a la Constitució espanyola".
A banda, els portaveus del president del Consell Europeu han subratllat que Tusk no ha tingut cap contacte amb Puigdemont, i que no estava al cas del suggeriment de l'expresident. "Com ja ha dit anteriorment, aquest és un assumpte que Espanya ha de resoldre internament amb respecte per la Constitució. No hi ha paper per a Tusk com a mediador", han assegurat les mateixes fonts.
Tusk es descarta com a mediador però aposta per «encoratjar el diàleg» amb Catalunya
"La solució s'ha de trobar dins d'Espanya amb ple respecte a la constitució espanyola", afirma el dirigent europeu
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de setembre de 2018 a les 19:16
Et pot interessar
-
Política L'Oficina Antifrau reclama 205.000 euros al seu exdirector Daniel de Alfonso per cobraments indeguts
-
Política El nou full de ruta d'Oriol Junqueras: què oferirà vuit anys després de l'1-O?
-
Política Junts, ERC, Comuns i CUP porten a Fiscalia la plantada de Millo i Gay a la comissió d'infiltracions policials
-
Política Felip VI «normalitza» les visites a Catalunya
-
Política Els Mossos ratifiquen que la fugida de Carles Puigdemont era imprevisible
-
Política «Que cessin els bombardejos»: Sánchez i Illa converteixen la Conferència de la Unesco en un clam contra el genocidi