El president del Consell Europeu, Donald Tusk, s'ha descartat com a mediador entre Catalunya i Espanya com li ha proposat avui l'expresident del Govern de la Generalitat Carles Puigdemont, segons ha afirmat un seu representant a l'ACN.
Tusk també ha recordat que com ha dit "repetidament", segueix amb el plantejament "d'encoratjar el diàleg, evitant l'ús de la força i respectant l'imperi de la llei", segons ha avançat Vilaweb i ha confirmat l'ACN. Tusk ha afirmat que la solució "s'hauria de trobar dins d'Espanya i amb ple respecte a la Constitució espanyola".
A banda, els portaveus del president del Consell Europeu han subratllat que Tusk no ha tingut cap contacte amb Puigdemont, i que no estava al cas del suggeriment de l'expresident. "Com ja ha dit anteriorment, aquest és un assumpte que Espanya ha de resoldre internament amb respecte per la Constitució. No hi ha paper per a Tusk com a mediador", han assegurat les mateixes fonts.
Tusk es descarta com a mediador però aposta per «encoratjar el diàleg» amb Catalunya
"La solució s'ha de trobar dins d'Espanya amb ple respecte a la constitució espanyola", afirma el dirigent europeu
ARA A PORTADA
-
El PSC tornaria a guanyar les eleccions i es veuria poc afectat per la corrupció de Madrid Ona Sindreu Cladera
-
-
Illa garanteix a ERC que la Hisenda catalana recaptarà tots els impostos, però «amb seguretat» Bernat Surroca Albet
-
Els inspectors d'Hisenda es revolten contra el nou finançament: «És la desaparició de l'Estat» Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 25 de setembre de 2018 a les 19:16
Et pot interessar
-
Política El Parlament investigarà la DGAIA
-
Política Vila demana un informe jurídic sobre l'esquetx del català a l'acte de Barcelona però no aposta per via penal
-
Política Sánchez acorda amb Pradales la participació de la SEPI per mantenir Talgo al País Basc
-
Política Finançament singular: què és l'ordinalitat i per què ho condiciona tot?
-
Política El govern espanyol ajorna la votació sobre la reducció de jornada laboral per donar «temps» a la negociació amb Junts
-
Política El Suprem para els peus a Peinado i rebutja investigar Bolaños