[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=g-r-r-PenWA[/youtube]
Anonymous Catalunya ha difós a les xarxes un vídeo on es veu com agents de paisà dels Mossos d'Esquadra detenen un activista que es trobava al costat de les baranes de separació amb la comandància de la Guàrdia Civil de Manresa. Anonymous situava en diumenge la detenció del manifestant, però en realitat, les imatges corresponen a una de les dues detencions que la policia catalana va realitzar divendres.
Els Mossos d'Esquadra han confirmat a NacióDigital que des de divendres passat no han practicat cap detenció a Manresa relacionada amb les movilitzacions per la sentència del procés i que el total de detencions des del dilluns de la sentència fins a aquest dimarts han estat cinc: una dimecres al vespre, dues dijous al migdia i dues més divendres al vespre. El vídeo mostra que la detenció és de nit (s'eliminen les dues de dijous) i que la comandància estava aïllada amb tanques (s'elimina la de dimecres). Que aquesta detenció es va practicar la nit de divendres ha estat confirmat pel diari amb altres fonts.
En el vídeo es veuen agents de paisà vestits com si fossin activistes que s'acosten al noi amb normalitat fins que hi són a la vora i ràpidament l'immobilitzen per detenir-lo.
Una setmana de mobilitzacions contra la sentència al procés, en set minuts. Vídeo: Martí Urgell
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=62yRRS7epuk[/youtube]
VÃDEO Per l'esquena i amb porres extensibles: així van detenir els mossos de paisà un activista a Manresa
Van actuar amb indumentària de manifestant fins que van tenir el detingut a mà
ARA A PORTADA
Publicat el 22 d’octubre de 2019 a les 18:15
Et pot interessar
-
Política Albiol: «Molts llatinoamericans tenen costum de fer festes a la platja, però no és acceptable»
-
Política Mas es querella contra Fernández Díaz, Cospedal i l'empresa israeliana NSO per l'operació Catalunya i l'espionatge amb Pegasus
-
Política El Govern anuncia un primer paquet d'ajudes per combatre els aranzels de Trump
-
Política El Consorci per a la Normalització Lingüística defensa que hi ha «més interès que mai» en aprendre català
-
Política La propera conferència de presidents autonòmics serà a Barcelona el 6 de juny
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo