[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=E_h4BQ2LqUs[/youtube]
"Tenim un mot d'ordre: preparem-nos per la lluita definitiva". Aquest ha estat el principal missatge de Carles Puigdemont aquest dissabte, en la intervenció amb què ha clos el multitudinari acte que ha celebrat a Perpinyà la Crida per la República, i que hi ha congregat 200.000 persones, segons els organitzadors, i 110.000 segons la policia francesa.
"Ara hem de preparar, doncs, amb la mateixa fermesa i convicció amb què vam fer el referèndum i el vam guanyar, la lluita definitiva", ha afirmat Puigdemont al final del seu parlament, previ al cant dels Segadors amb què s'ha tancat l'acte.
L'acte, la primera trobada independentista del 2020, ha tingut lloc en plena precampanya i només tres dies després de l'arrencada de la taula de diàleg a Madrid entre el Govern i la Moncloa. L'afluència ha estat tan massiva que desenes d'autocars no hi han pogut arribar, i des d'alguns d'ells s'ha denunciat l'actuació de la policia espanyola a la frontera. De fet, el conseller d'Interior, Miquel Buch, ha demanat posteriorment explicacions al govern espanyol pels controls a la Jonquera.
En l'acte han intervingut també altres dos dirigents independentistes exiliats, Toni Comín i Clara Ponsatí, que s'han expressat en una línia similar a la de Puigdemont. Així, Comín ha demanat "crear les condicions" per una nova confrontació amb l'Estat, mentre que Ponsatí ha afirmat que la taula de diàleg amb el govern espanyol "és una enganyifa".
Oriol Junqueras, en un vídeo emès a l'inici de l'acte, en canvi, s'ha pronunciat amb un discurs ben diferent, quan ha reivindicat haver «forçat» l'Estat a asseure's a la taula de diàleg.
- Carles Puigdemont, aquest dissabte a Perpinyà -
- Josep M. Montaner
- Carles Puigdemont, aquest dissabte a Perpinyà -
- Josep M. Montaner
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de febrer de 2020 a les 15:12
Et pot interessar
-
Política
Pilar Alegría deixa el Ministeri d'Educació per dedicar-se a la candidatura a les eleccions de l'Aragó
-
Política
Govern i Comuns acorden mantenir les bonificacions al transport públic durant l'any 2026
-
Política
Cinc furgonetes es passegen per Barcelona per denunciar l'elusió fiscal dels multimilionaris
-
Política
El fals mite de les «famílies trencades pel procés» arriba a la societat espanyola
-
Política
Xoc entre ERC i els Mossos per la visita de Felip VI a l'Hospitalet de Llobregat
-
Política
Tres nous gestos per revertir la relació «trencada» amb Puigdemont
