[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qVx7Z-hQjI4[/youtube]
"En previsió que l'aparell de l'Estat decidís assumir una decisió tan irresponsable i insensata, però previsible, com la meva detenció vaig decidir enregistrar aquest missatge per ser difós i arribés a totes les persones de bé per tal de contenir i revertir la greu reversió democràtica que s'està produint en aquesta part de la Unió Europea (UE)". Aquest és un fragment del missatge institucional que va deixar gravat Carles Puigdemont quan era president de la Generalitat en previsió que l'Estat el privés de llibertat. Ell mateix l'ha fet públic aquest dilluns al seu canal de YouTube.
Puigdemont, en plena promoció del seu llibre i en ruta cap a ser candidat de Junts per Catalunya (JxCat) a les properes eleccions catalanes, assegurava que la seva detenció no serviria per "esborrar" el conflicte polític, sinó que només "l'agreujaria". Sostenia que la privació de llibertat hagués estat una "agressió" contra la sobirania del Parlament i de la ciutadania. "Els responsables d'aquesta decisió han de saber que, per més represàlies que puguin exercir, el poble de Catalunya sempre posa les coses al seu lloc", destacava l'aleshores president, que va demanar "no resignar-se ni aturar-se".
"Si estic detingut és perquè l'Estat no vol que Catalunya sigui governada per vosaltres ni els compromisos que vam adquirir. Voldrà dir que els importa menys la democràcia que la unitat d'Espanya", assegurava l'expresident, que demanava a l'independentisme rebutjar en tot moment la violència. "Al govern espanyol li dic que aquest acte innoble els tornarà en forma de noblesa democràtica, per vergonya de tots ells", destacava l'expresident, que lamentava la "degradació" de les institucions espanyoles.
VÍDEO El missatge que Puigdemont tenia gravat per si l'Estat el detenia
En una declaració institucional gravada la tardor del 2017, reclamava a l'independentisme allunyar-se de la violència i carregava contra la "degradació democràtica" a Espanya
ARA A PORTADA
-
Ábalos, Koldo i Aldama, a judici per lucrar-se amb la compra de mascaretes per la pandèmia Bernat Surroca Albet
-
El PSOE demana suspendre el judici del cas Kitchen per incorporar el PP i Cospedal com a investigats Redacció
-
-
Lligar (per fi) els pressupostos i calmar el carrer: els deures d'Illa per al final de curs Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
20 de juliol de 2020 a
les 19:15
Actualitzat el
20 de juliol de 2020 a les
21:55
Et pot interessar
-
Política
Villarejo confia en l'absolució del cas Kitchen: «Era un humil agent que feia treballs d'intel·ligència»
-
Política
Quan la guerra bruta es fa dins de casa: la trama Kitchen, a judici
-
Política
El desplegament dels Mossos a ports i aeroports, el més calent és a l'aigüera
-
Política
Fins on s'estendrà la taca d'Aliança Catalana a partir de Ripoll?
-
Política
Entre Trump i Sánchez: el viatge del Papa allunya l’Església espanyola de Vox
-
Política
Pot governar Catalunya un «tripartit d'ordre»?
