23
de juny
de
2010
Cabina del cremallera sense tancament. Foto: CCOO
Convergència i Unió (CiU) ha entrat al registre del Parlament de Catalunya una iniciativa en la qual s’insta al govern de la Generalitat a “resoldre les deficiències de les cabines del cremallera de Núria seguint les recomanacions de la fitxa 651 de la Unió Internacional de Ferrocarrils”.
Els nacionalistes pretenen que es resolgui “definitivament” una situació que s'allarga i que ha comportat una proposta de sanció de 24.584 euros per part de la Inspecció de Treball . El Parlament va instar el Govern el desembre passatpresentar “amb caràcter d'urgència” les mesures per millorar el tancament de les cabines.
El diputat ripollès de CiU, Eudald Casadesús, ha recordat que “tot el material mòbil de FGC s’ajusta a les normatives UIC excepte aquests models de trens que operen al cremallera de Núria i a Montserrat”.
Problemes en dos automotors
Els dos automotors GTW 2/6 (el Noufonts i el Bastiments), adquirits l'any 2003 per FGC, reserven un espai molt petit pels conductors i que no queda aïllat dels viatgers. De fet fins i tot hi ha un rengle de dos seients al costat de l'espai del maquinista. Al llarg de quatre anys els representants sindicals de CCOOvan alertar a l'empresa de la situació fins que ho van denunciar. La situació va comportar una proposta de sanció de més de 24.000 euros.
Pel diputat Eudald Casadesús és “inacceptable” que la Generalitat no hagi subsanat aquesta deficiència després de tants temps de queixes i que possiblement acabi amb una multa “pagada per tots els catalans”.
- Grup a favor del tancament de les cabines del cremallera al Facebook
Un dels dos combois causants de la polèmica. Foto: Bernat Borràs
Convergència i Unió (CiU) ha entrat al registre del Parlament de Catalunya una iniciativa en la qual s’insta al govern de la Generalitat a “resoldre les deficiències de les cabines del cremallera de Núria seguint les recomanacions de la fitxa 651 de la Unió Internacional de Ferrocarrils”.
Els nacionalistes pretenen que es resolgui “definitivament” una situació que s'allarga i que ha comportat una proposta de sanció de 24.584 euros per part de la Inspecció de Treball . El Parlament va instar el Govern el desembre passatpresentar “amb caràcter d'urgència” les mesures per millorar el tancament de les cabines.
El diputat ripollès de CiU, Eudald Casadesús, ha recordat que “tot el material mòbil de FGC s’ajusta a les normatives UIC excepte aquests models de trens que operen al cremallera de Núria i a Montserrat”.
Problemes en dos automotors
Els dos automotors GTW 2/6 (el Noufonts i el Bastiments), adquirits l'any 2003 per FGC, reserven un espai molt petit pels conductors i que no queda aïllat dels viatgers. De fet fins i tot hi ha un rengle de dos seients al costat de l'espai del maquinista. Al llarg de quatre anys els representants sindicals de CCOOvan alertar a l'empresa de la situació fins que ho van denunciar. La situació va comportar una proposta de sanció de més de 24.000 euros.
Pel diputat Eudald Casadesús és “inacceptable” que la Generalitat no hagi subsanat aquesta deficiència després de tants temps de queixes i que possiblement acabi amb una multa “pagada per tots els catalans”.
- Grup a favor del tancament de les cabines del cremallera al Facebook
Un dels dos combois causants de la polèmica. Foto: Bernat Borràs