Podrien multar amb 25.000 euros FGC per problemes de seguretat al cremallera

Redacció
21 de març de 2009
 
Els fets es remunten amb l'adquisició el maig de 2003 de set nouscombois de la companyia suïssa Stadler tant pel cremallera deMontserrat com pel de Núria. Segons CCOO la característica principald'aquests trens és la falta d'un espai propi de cabina de conducció, jaque el seu disseny només contempla que aquest ocupi la meitat de lapart frontal del tren, un espai de treball molt reduït, i que a més noestà aïllat dels viatgers. De fet conductors i viatgers queden nomésseparats per tres vidres que no tanquen l'espai. Segons el sindicataixò suposa una 'pèrdua significativa de les condicions de treball delsmaquinistes', en relació els trens anteriors en servei a Núria des de1986.

Quasi cinc anys després, el març de 2008, una inspecció de Treball vadetectar a requeriment del sindicat aquesta deficiència i la propostade sanció per a l'empresa pública és de gairebé 25.000 euros. FGC hapresentat recurs a aquesta sanció i explica que disposa de dos informesde l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de la UniversitatPolitècnica de Catalunya que conclouen que no s'incompleix capnormativa.