Del Lluçanès a la Cerdanya, nou llibre del Centre Excursionista de Catalunya

Publicat el 19 d’abril de 2006 a les 17:24
El Centre Excursionista de Catalunya ha estat escenari aquest mes d'abril de la presentació del llibre Del Lluçanès a la Credanya, Resseguint camins ramaders. Aquest llibre presenta un conjunt d'itineraris que ressegueixen antics camins ramaders que van des del Lluçanès a la Cerdanya, de S a N i també s'apropen per l'W i per l'E a les pastures de la Cerdanya. Són recorreguts fàcils, d'una durada de 3 a 5 hores, travessen boscos de gran bellesa, gaudeixen d'esplèndids miradors i permeten conèixer i visitar monuments històrics de primer ordre. Els itineraris que van d'Alpens a Puigcerdà ressegueixen fil per randa camins ramaders. Els que surten de Sant Jaume de Frontanyà també són antics camins ramaders i a més tenen un gran interès històric i artístic, com els que passen per la Pobla de Lillet, Montgrony i Gombrèn. Tots els itineraris ens fan veure grans vistes de l'alt Ripollès, alt Berguedà i Sud de la Cerdanya.

El President del CEC, Josep Manel Puente, va presidir un acte que va comptar amb la participació dels tres autors del llibre: Ignasi Forcada, Josep Sánchez i Laia Soler.

El nombrós públic que va presenciar la presentació va poder apreciar, gràcies a les intervencions de tots els convidats, que el llibre no és només un recull d'interessants itineraris per conèixer el Prepirineu català, sinó que és un document que assenyala la importància històrica que han tingut els camins ramaders i posa en evidència la necessitat de conservar-los.


DEL LLUÇANÈS A LA CERDANYA NOVETAT

RESSEGUINT CAMINS RAMADERS

Autor: Ignasi Forcada / Josep Sánchez / Laia Soler

Publicacions de l'Abadia de Montserrat

Col·lecció Guies del Centre Excursionista de Catalunya

PVP:
12 EUROS

SOCIS:
9 EUROS