Per Vilalta, a més del mercat interior, que especialment en períodes de
crisi econòmica pot ser 'un públic potencial' aquest sender, Camins
del Bisbe i Abat Oliba, respon a un tipus de producte que demanen també
els viatgers del centre i el nord d'Europa. Tot i que aquestes
comarques interiors poden ser vistes com zones amb climatologia adversa
aquest no és el cas dels turistes nòrdics que estan 'molt més
acostumats al fred'. Aquesta ruta és, per a Vilalta, un producte
turístic de 'primeríssim ordre' que lliga 'el patrimoni, el paisatge' i
una figura 'de nivell europeu' com és l'Abat i Bisbe Oliba.

L'alcaldessa de Ripoll i presidenta de l'associació Rutes del
Romànic que agrupa ajuntaments i consells comarcals de les zones per on
passa la ruta, Teresa Jordà, ha assenyalat que el nou sender aprofita
camins tots ells existents i que busca dos tipus de públic. D'una
banda, el turisme familiar amb una oferta de trams entre diferents
punts concrets dels recorregut total del sender. Aquests trams són 'més
curts' i passen a prop de pobles i ciutats pel que hi ha 'més
proximitat dels serveis'. L'altre públic són els excursionistes més
preparats. Aquesta opció de ruta presenta trams molt més llargs pensats
per gent 'més experta' que transcorre més allunyat dels nuclis de
població i amb paisatges 'd'una bellesa excepcional'.
