22
d'abril
de
2012
Alguns comerços també es van sumar a la campanya. Foto: Arnau Urgell
Un cap de setmana entre Pasqua i el pont de l'U de Maig, sumat a un Barça-Madrid i a les males previsions meteorològiques, té tots els condicionants per ser un dels pitjors de la temporada turística. Però la iniciativa Vall de Ribes no té preu, impulsada pel Patronat de Turisme, ha aconseguit fer enfilar els índexs d'ocupació fins al 35% (divendres) i el 70% (dissabte). Tot plegat ha suposat que 620 persones pernoctessin als establiments de la vall, un 30% més del previst si no s'hagués produït la campanya.
Totes les persones que passessin almenys una nit als hotels, cases rurals o càmpings de la Vall de Ribes rebien un braçalet. Tant als llocs on dormien, com a desenes de restaurants, botigues i altres serveis turístics podien pagar allò que “consideressin just”. Més enllà de l'impacte promocional de la campanya –ha tingut un notable ressò mediàtic- també es pretenia que els clients auditessin el servei, tal i com explica Montse Benedé, gerent del Patronat de Turisme de la Vall de Ribes. De fet, en establiments com els Caçadors, la gran majoria ha pagat un preu molt similar al convencional i, en alguns casos, lleugerament superior.
Un dels serveis on la gent s'ha autoplicat un cert descompte ha estat el cremallera de Núria. Ara bé, l'ocupació a l'hotel ha passat del 30% previst al 50% amb 113 persones allotjades, 40 comensals per dinar i 100 visitants el dissabte vinculats a Vall de Ribes no té preu. “Un èxit en un cap de setmana de mitjans d'abril” assenyala Benedé. Alguns comerços també s'hi han afegit fent parada a la plaça del Mercat. És el cas del Forn Robiró que va decidir obrir la possibilitat de pagar el que es considerés just a tothom. “La majoria s'apliquen un 10%” explica la seva responsable que ha celebrat la iniciativa amb un pa de coca ben especial amb el nom de la campanya.
El Vall de Ribes no té preu també ha dinamitzat, en part, el sector del turisme actiu. En uns dies on no haguessin treballat l'empresa Ruris Amatores, de Miquel Sitjar, va fer dues visites guiades en grups de 10 persones mentre també van tenir feina Oxineu i Pirineu Actiu. Per tot plegat, el Patronat de Turisme celebra l'èxit d'aquesta iniciativa pionera –és la primera vegada que es feia en el conjunt d'un territori, més enllà d'un negoci- i preveuen repetir-la “almenys una vegada a l'any”.
Visita guiada al castell de Ribes en el marc de Vall de Ribes no té preu. Foto: Patronat de Turisme Vall de Ribes
Un cap de setmana entre Pasqua i el pont de l'U de Maig, sumat a un Barça-Madrid i a les males previsions meteorològiques, té tots els condicionants per ser un dels pitjors de la temporada turística. Però la iniciativa Vall de Ribes no té preu, impulsada pel Patronat de Turisme, ha aconseguit fer enfilar els índexs d'ocupació fins al 35% (divendres) i el 70% (dissabte). Tot plegat ha suposat que 620 persones pernoctessin als establiments de la vall, un 30% més del previst si no s'hagués produït la campanya.
Totes les persones que passessin almenys una nit als hotels, cases rurals o càmpings de la Vall de Ribes rebien un braçalet. Tant als llocs on dormien, com a desenes de restaurants, botigues i altres serveis turístics podien pagar allò que “consideressin just”. Més enllà de l'impacte promocional de la campanya –ha tingut un notable ressò mediàtic- també es pretenia que els clients auditessin el servei, tal i com explica Montse Benedé, gerent del Patronat de Turisme de la Vall de Ribes. De fet, en establiments com els Caçadors, la gran majoria ha pagat un preu molt similar al convencional i, en alguns casos, lleugerament superior.
Un dels serveis on la gent s'ha autoplicat un cert descompte ha estat el cremallera de Núria. Ara bé, l'ocupació a l'hotel ha passat del 30% previst al 50% amb 113 persones allotjades, 40 comensals per dinar i 100 visitants el dissabte vinculats a Vall de Ribes no té preu. “Un èxit en un cap de setmana de mitjans d'abril” assenyala Benedé. Alguns comerços també s'hi han afegit fent parada a la plaça del Mercat. És el cas del Forn Robiró que va decidir obrir la possibilitat de pagar el que es considerés just a tothom. “La majoria s'apliquen un 10%” explica la seva responsable que ha celebrat la iniciativa amb un pa de coca ben especial amb el nom de la campanya.
El Vall de Ribes no té preu també ha dinamitzat, en part, el sector del turisme actiu. En uns dies on no haguessin treballat l'empresa Ruris Amatores, de Miquel Sitjar, va fer dues visites guiades en grups de 10 persones mentre també van tenir feina Oxineu i Pirineu Actiu. Per tot plegat, el Patronat de Turisme celebra l'èxit d'aquesta iniciativa pionera –és la primera vegada que es feia en el conjunt d'un territori, més enllà d'un negoci- i preveuen repetir-la “almenys una vegada a l'any”.
Visita guiada al castell de Ribes en el marc de Vall de Ribes no té preu. Foto: Patronat de Turisme Vall de Ribes