19
d'agost
de
2011
Pas soterrat del cremallera a Queralbs. Foto: Arnau Urgell
Des de finals de juliol els cotxes que accedeixin a Queralbs ja ho fan per sota el cremallera. I és que les obres per eliminar el pas a nivell, que han costat 3,8 milions d'euros, ja han entrat a la recta final.
Un dels elements diferencials del projecte és la instal·lació, per primera vegada al Principat, de calefacció a una carretera. L'experiment innovador -a Castellar de n'Hug ho han estrenat al nucli urbà- pretén evitar que es glaci la pujada d'accés al nucli urbà. Si abans de les obres ja tenien un pendent significatiu, amb el nou pas soterrat el tram final de la carretera GIV-5217 ha passat a ser del 12%.
La calefacció del vial funciona com un terra radiant domèstic (alimentat amb gasoil) però de grans dimensions. Els treballs de construcció del pas inferior es van iniciar el maig de 2010 i havien d'acabar el primer trimestre d'enguany. L'element més dificultós va ser la construcció i desplaçament amb gats hidràulics d'un calaix de formigó de 10,5 metres d’amplada, 5,25 metres d’altura i 32,8 metres de longitud.
Obres per construir el pas inferior del cremallera a Queralbs (novembre 2010). Foto: DPTOP
Només queden detalls al pas soterrat de Queralbs. Foto: Arnau Urgell
Des de finals de juliol els cotxes que accedeixin a Queralbs ja ho fan per sota el cremallera. I és que les obres per eliminar el pas a nivell, que han costat 3,8 milions d'euros, ja han entrat a la recta final.
Un dels elements diferencials del projecte és la instal·lació, per primera vegada al Principat, de calefacció a una carretera. L'experiment innovador -a Castellar de n'Hug ho han estrenat al nucli urbà- pretén evitar que es glaci la pujada d'accés al nucli urbà. Si abans de les obres ja tenien un pendent significatiu, amb el nou pas soterrat el tram final de la carretera GIV-5217 ha passat a ser del 12%.
La calefacció del vial funciona com un terra radiant domèstic (alimentat amb gasoil) però de grans dimensions. Els treballs de construcció del pas inferior es van iniciar el maig de 2010 i havien d'acabar el primer trimestre d'enguany. L'element més dificultós va ser la construcció i desplaçament amb gats hidràulics d'un calaix de formigó de 10,5 metres d’amplada, 5,25 metres d’altura i 32,8 metres de longitud.
Obres per construir el pas inferior del cremallera a Queralbs (novembre 2010). Foto: DPTOP
Només queden detalls al pas soterrat de Queralbs. Foto: Arnau Urgell