Acord perquè la generalitat tingui la titularitat de l'N-260 i la C-26 entre Olot i Ripoll

Publicat el 24 d’abril de 2007 a les 16:10
En paral·lel, es preveu que l'Estat transfereixi 16,2 milions d'euros perquè es
duguin a terme les obres necessàries per tal d'adequar els trams cedits de l'NII
i el tram entre Argelaguer i Olot de l'N-260.
74 quilòmetres cedits de l'N-II
El conveni preveu el traspàs a la Generalitat d'aquests trams interurbans de
l'antiga carretera N-II, substituïda en el seu caràcter de llarg recorregut per
l'autovia A-2: Soses – Lleida; Lleida – Bellpuig; Granyanella – Ribera
d'Ondara; Ribera d'Ondara – Jorba; Jorba – Igualada; i Igualada – Castellolí.
Aquests trams sumen un total de 74 quilòmetres.
Traspàs i intercanvi en l'N-260 i la C-26
D'altra banda, el conveni establirà la cessió a la Generalitat del tram, de 15,8
quilòmetres de longitud, entre Argelaguer i Olot de l'antiga carretera N-260,
arran de la construcció de l'autovia A-26.
Paral·lelament, s'acorda l'intercanvi de titularitat entre la Generalitat i
l'Administració de l'Estat respecte de l'itinerari d'Olot a Ripoll. Així, l'N-260
d'Olot a Ripoll per Vallfogona de Ripollès passarà a ser de titularitat de la
Generalitat i la C-26 d'Olot a Ripoll per Collabós passarà a ser de titularitat
estatal i s'integrarà dins de l'Eix Pirinenc, ja que té unes característiques
funcionals que s'adapten a les d'una via bàsica. El tram corresponent a la C-
26 té 31 quilòmetres de longitud i el de l'N-260, 32 quilòmetres.
 
Protocol sobre la xarxa viària catalana
El conveni autoritzat avui concreta un dels aspectes recollits en el protocol
signat pel DPTOP i el Ministeri de Foment l'octubre de 2005; el traspàs de
diversos trams de l'N-340, N-230, N-240 i N-260 que canviïn de funcionalitat a
mesura que es vagin finalitzant els corresponents trams d'autovia previstos
per l'Estat. El protocol, d'altra banda, recull inversions per part d'ambdues
administracions de més de 7.300 milions d'euros a la xarxa viària catalana fins
a l'any 2012.