Els botiguers de Sant Joan enceten la campanya de Nadal el dia 16

Publicat el 05 de desembre de 2006 a les 16:33
 
En una època on el consumisme s'incrementa de manera desmesurada, el III Mercat de Nadal de Sant Joan de les Abadesses ha optat per portar diferents activitats adreçades a nens/es i a un públic familiar sobre temes de Comerç Just i Consum Responsable. En aquest sentit, sota les voltes de l'ajuntament, de 11-14h i de 16-19h s'han organitzat diferents tallers. Es tracta de jocs i activitats lúdiques per a infants i per a tota la família entorn al consum solidari, sostenible i responsable.
 
A partir de les activitats, es pretén reflexionar com amb els nostres actes de consum podem intervenir en la transformació del nostre entorn. Aquestes activitats aniran a càrrec de l'equip educatiu de l'Escola del Consum de la Generalitat de Catalunya. A més, el III Mercat de Nadal comptarà durant tot el dia, amb la presència d'una parada de productes de Comerç Just.
 
El III Mercat Nadal comptarà amb diferents activitats paral•leles. En aquest sentit, a les 17 h de la tarda, al Palau de l'Abadia , es presentarà l'Agenda llatinoamericana que porta per lema " Exigim, fem una altra democràcia"  a càrrec del Sr. Jordi Planas, membre de la comissió de l'agenda llatinoamericana i del Conte Infantil de l'agenda llatinoamericana que porta per nom "l'Agenda de Don Paulo". A continuació es projectarà el documental " 15 anys de Re-Evolució" rodat a Nicaragua i a Catalunya.  L'acte finalitzarà amb la presentació del Calendari 2007 " La Diversitat del Ripollès" a càrrec de membres de  l'Associació Obrim Els Ulls- Ripollès Solidari.
 
El III Mercat de Nadal finalitzarà amb una cantada popular de Nadales a càrrec de la coral del Casal de Jubilats de Sant Joan de les Abadesses a dos quarts de set de la tarda a la Plaça Major i amb una xocolatada popular.
Continuant amb l'animació nadalenca el dia 23 de desembre a la tarda i dins el Parc Infantil de Nadal- Jovenàlia, el Casal Espurna i la Unió de Botiguers organitzaran un taller de construcció de Caga Tió que té com a objectiu promoure les tradicions catalanes. Al final del taller cada infant podrà emportar-se el seu propi Tió.

A partir de la creació de la marca del comerç de Sant Joan el desembre de 2004, totes les activitats que es promouen des de la Unió de Botiguers compten amb el suport d'aquesta nova imatge. En la campanya de Nadal d'enguany la Unió de Botiguers ha encarregat la creació de dos llums de Nadal amb aquesta imatge que s'han penjat a les dues entrades de la població amb l'objectiu de contribuir a crear un ambient més nadalenc.

Paral•lelament a la campanya de Nadal la Unió de Botiguers també ha elaborat números del sorteig de Nadal amb l'objectiu de crear un fons per finançar activitats que es promoguin des de la mateixa entitat.
Totes aquestes activitats organitzades per la Unió de Botiguers compten amb el suport de l'ajuntament de la regidoria de comerç i turisme de Sant Joan de les Abadesses i de la Secretaria de Comerç Consum i Turisme de la Generalitat.