
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) estudia privatitzar el 49% de la seva divisió Turisme i Muntanya que gestiona tant el cremallera com l'estació de Vall de Núria així com la Molina i el cremallera de Montserrat entre altres. Així ho ha assegurat el president de FGC, Enric Ticó, al diari Expansión. A banda d'analitzar la privatització parcial de la divisió turística, tenen decidit fer el mateix procés en les divsions de mercaderies (FGC Cargo) i de serveis (FGC Enginyeria).
En canvi, no ho preveuen per la part de l'empresa que gestiona les línies de passatgers convencionals (Vallès, Baix Llobregat, la Pobla de Segur) i d'autobusos, funiculars i telefèric. En aquest sentit consideren que la privatització a Anglaterra ha estat fallida. Enric Ticó no descarta, a més, crear una cinquena societat per assumir en solitari o amb una altra empresa la gestió de Rodalies i Regionals en substitució de Renfe.
Contraproduent la reducció dels sous
El president de FGC, Enric Ticó, explica a Expansión que “és quasi impossible gestionar millor” en referència a la tasca dels seus antecessors. Tot i això, titlla de “contraproduent” la reducció del 5% dels sous als treballadors de l'empresa. En aquest sentit recorda que malgrat estalviar 1,8 milions en nòmines, les vagues van provocar pèrdues per valor d'1,2 milions. A més, recorda que les altres empreses públiques de transport –com Renfe o TMB- no han patit una retallada dels sous.
Notícia a Expansión (només per a abonats)