El 'fiasco' de Pascuet en la segona zona de la tercera jornada ha permès a Dani Oliveras avançar-lo a la general i ser líder virtual durant tres zones. Tanmateix el pilot de la Seu d'Urgell ha imposat la seva experiència en la prova -fins avui ja duia quatre victòries- per tornar a remuntar i superar Oliveras per sis punts (35 a 41).
En tercera posició s’ha mantingut ferm des del primer dia el pilot madrileny de Montesa, Alfredo Gómez; que s’ha vist afavorit per l’accident del mollonenc Francesc Moret en la primera jornada i que l'ha impedit estar al 100%. Finalment Gómez ha penalitzat 85 punts i Moret 136.
A la tercera jornada el garrotxí de Sherco, Gabriel Reyes ha aconseguit remuntar una posició i quedar cinquè en perjudici de l'alemany de Montesa Carsten Stranghöner (185 a 190). Igualment en Pere Borrellas (Gas-Gas) ha pogut superar finalment al també alemany de Gas-Gas Iv Vagard a la setena posició (222 a 229).
Des de 1991 no es recordava una edició amb tanta pluja tant durant la pròpia cursa com en els dies previs. Això ha provocat que la dificultat tant de les zones com del circuit augmentés de manera notable i també ho fessin les diferències entre els pilots punters i la resta. Tot i això, només han abandonat 34 dels 154 pilots inscrits, una xifra similar a altres edicions.
Una altre de les conseqüències de la climatologia ha estat l’anul·lació de la prova especial que s'havia previst per diumenge a la tarda, després de finalitzar la prova oficial dels Tres Dies, el denominat Trial Extrem.
En tercera posició s’ha mantingut ferm des del primer dia el pilot madrileny de Montesa, Alfredo Gómez; que s’ha vist afavorit per l’accident del mollonenc Francesc Moret en la primera jornada i que l'ha impedit estar al 100%. Finalment Gómez ha penalitzat 85 punts i Moret 136.
A la tercera jornada el garrotxí de Sherco, Gabriel Reyes ha aconseguit remuntar una posició i quedar cinquè en perjudici de l'alemany de Montesa Carsten Stranghöner (185 a 190). Igualment en Pere Borrellas (Gas-Gas) ha pogut superar finalment al també alemany de Gas-Gas Iv Vagard a la setena posició (222 a 229).
Des de 1991 no es recordava una edició amb tanta pluja tant durant la pròpia cursa com en els dies previs. Això ha provocat que la dificultat tant de les zones com del circuit augmentés de manera notable i també ho fessin les diferències entre els pilots punters i la resta. Tot i això, només han abandonat 34 dels 154 pilots inscrits, una xifra similar a altres edicions.
Una altre de les conseqüències de la climatologia ha estat l’anul·lació de la prova especial que s'havia previst per diumenge a la tarda, després de finalitzar la prova oficial dels Tres Dies, el denominat Trial Extrem.
Dissabte: Jordi Pascuet manté el liderat als Tres Dies després de la segona jornada
El pilot de Gas-Gas Jordi Pascuet, guanyador de quatre edicions dels
Tres Dies de Trial de Santigosa, ha imposat la seva veterania en la
prova per mantenir a ratlla a Dani Oliveras (Sherco), que l’ha
pressionat des de la primera zona del matí, després d'empatar a la
primera jornada. Pascuet ha tancat el segon dia de competició amb un
global de 25 punts de penalització, tres menys que Oliveras.
El pilot de la Seu d’Urgell només ha acumulat en la segona jornada nou punts pels 12 d'Oliveras. En tercer lloc es manté el madrileny de Montesa Alfredo Gómez. Avui n'ha sumat 34 i en porta acumulats 56 entre els dos dies.
Per tant, a la tercera i definitiva jornada, l’emoció de la cursa estarà centrada en Pascuet i Oliveras, ja que qualsevol errada d’un dels dos pot decantar la victòria per un costat o altre.
També tindrà interès la lluita pel tercer lloc, ja que mentre Alfredo Gómez no pot aspirar a cap dels dos primers llocs, haurà de vigilar que no l’atrapi el pilot del Moto Club Abadesses, el mollonenc Francesc Moret, que tot i que està a 40 punts, coneix molt el terreny i està molt motivat després d'estar a punt d'abandonar per una caiguda a la primera jornada.
Un altre fet remarcable entre els deu primers classificats, és que el pilot alemany de Montesa, Carsten Stranghöner, ha superat a Gabriel Reyes (Sherco) en la cinquena plaça. El català Pere Borrelas (Gas-Gas) ha fet el mateix amb el coreà Seong Won a la vuitena posició. I un altre alemany, Jan Junklewitz (Sherco) ha desplaçat al seu compatriota Mico Kammel (Beta) del top ten.
En finalitzar la tercera i definitiva jornada, cap a les 15:30, se celebrarà una prova especial entre els sis primers classificats denominada Trial Extrem. Consistirà en un circuit tancat amb tres zones intercalades en la qual hi participaran els sis millors classificats. De cara a la classificació final comptarà el temps total per a la realització de la volta, més la penalització per peus posats.
Divendres: Jordi Pascuet lidera els Tres Dies de Santigosa mentre que Moret acaba a l'hospital
La primera jornada dels Tres Dies de Trial de Santigosa
ha finalitzat amb Jordi Pascuet (Gas-Gas) com a líder amb 16 punts de
penalització empatat amb Dani Oliveras (Sherco). La nota negativa de la
jornada ha estat la caiguda del mollonenc Francesc Moret que tot i
aconseguir acabar el recorregut l'han hagut d'evacuar a l'Hospital de
Campdevànol i tot i que finalment ha pogut prendre la sortida aquest
dissabte. Una segona jornada marcada de nou per la pluja fet pel qual
s'ha allargat una hora el temps per cobrir les zones i s'ha hagut
d'anular la número 12.

A quarts de nou del matí s’ha iniciat la 38a edició Tres Dies de Trial de Santigosa a Sant Joan de les Abadesses amb un total de 154 pilot que han hagut de superar un total de 30 zones repartides en un circuit de 45 Km.
El guanyador de la primera jornada ha estat Jordi Pascuet (Gas-Gas) amb un total de 16 punts, seguit de Dani Oliveras (Sherco) amb els mateixos punts però amb menys nombre de ‘zeros’, i Alfredo Gómez (Montesa) en tercer lloc amb 22 punts.
Jordi Pascuet, que ja ha guanyat els Tres Dies en quatre ocasions, s’ha convertit en un especialista en trials de llarga durada. En la primera jornada, el pilot de la Seu d’Urgell ha fet un total de 12 punts a les zones, més quatre punts de penalització per excés de temps. De fet, el temps ha estat un problema comú per a tots els pilots d'elit, però se’n han salvat justament els dos immediats perseguidors de Pasquet. Per això Dani Oliveras ha entrat al final empatat a punts amb el primer al no haver penalitzat per temps. En canvi el madrileny Alfredo Gómez, ha quedat una mica més endarrerit amb un total de 22 punts al final del primer dia.
Un fet destacable del dia d’avui és que el mollonenc i pilot del Moto Club Abadesses, Francesc Moret, que aspirava a una de les places de podi, ha patit una forta caiguda a la zona 4 de la tarda i ha hagut de marcar-se un ‘fiasco’ a les 10 zones que restaven. D'aquesta manera, no ha passat de la quarta posició (47 punts) i la seva participació en la segona jornada està en entredit. I és que després de finalitzar la prova l'han hagut d'evacuar cap a l'Hospital de Campdevànol.
Feia anys que la climatologia no permetia viure uns Tres Dies tant autèntics. Un hivern de molta neu, les fortes ventades que han afectat la zona, molta pluja durant els mesos previs i, a més, tot el dia plovent a Sant Joan, han fet que les circumstàncies del trial d’enguany hagin estat especialment dures i, a la vegada, estètiques, tant pels esforçats espectadors que han seguit la prova, com pels corredors que hi participaven.
Tots els pilots coincideixen en afirmar que quan els Tres Dies de 2009, el vertader trial no són les zones puntuables, si no el mateix circuit, ja que els senders es converteixen en impracticables i superar la interzona es converteix en tota una aventura.
El guanyador de la primera jornada ha estat Jordi Pascuet (Gas-Gas) amb un total de 16 punts, seguit de Dani Oliveras (Sherco) amb els mateixos punts però amb menys nombre de ‘zeros’, i Alfredo Gómez (Montesa) en tercer lloc amb 22 punts.
Jordi Pascuet, que ja ha guanyat els Tres Dies en quatre ocasions, s’ha convertit en un especialista en trials de llarga durada. En la primera jornada, el pilot de la Seu d’Urgell ha fet un total de 12 punts a les zones, més quatre punts de penalització per excés de temps. De fet, el temps ha estat un problema comú per a tots els pilots d'elit, però se’n han salvat justament els dos immediats perseguidors de Pasquet. Per això Dani Oliveras ha entrat al final empatat a punts amb el primer al no haver penalitzat per temps. En canvi el madrileny Alfredo Gómez, ha quedat una mica més endarrerit amb un total de 22 punts al final del primer dia.
Un fet destacable del dia d’avui és que el mollonenc i pilot del Moto Club Abadesses, Francesc Moret, que aspirava a una de les places de podi, ha patit una forta caiguda a la zona 4 de la tarda i ha hagut de marcar-se un ‘fiasco’ a les 10 zones que restaven. D'aquesta manera, no ha passat de la quarta posició (47 punts) i la seva participació en la segona jornada està en entredit. I és que després de finalitzar la prova l'han hagut d'evacuar cap a l'Hospital de Campdevànol.
Feia anys que la climatologia no permetia viure uns Tres Dies tant autèntics. Un hivern de molta neu, les fortes ventades que han afectat la zona, molta pluja durant els mesos previs i, a més, tot el dia plovent a Sant Joan, han fet que les circumstàncies del trial d’enguany hagin estat especialment dures i, a la vegada, estètiques, tant pels esforçats espectadors que han seguit la prova, com pels corredors que hi participaven.
Tots els pilots coincideixen en afirmar que quan els Tres Dies de 2009, el vertader trial no són les zones puntuables, si no el mateix circuit, ja que els senders es converteixen en impracticables i superar la interzona es converteix en tota una aventura.
Prèvia: Tornen els Tres Dies de Trial de Santigosa després de netejar 40 km de camins
Tres dies de competició, 85 zones i 130 km de recorregut són algunes
dades de la competició de trial més important de la comarca que se
celebra cada Setmana Santa des de fa 38 anys: els Tres Dies de Trial de Santigosa.
Enguany, i com a novetat, quan finalitzi la prova se celebrarà la
primera edició del Trofeu Trial Xtrem, amb els millors classificats
dels Tres Dies. Val a dir que per celebrar la competició ha estat
necessari netejar una quarantena de km de camins afectats per la nevada de Sant Esteve.
La 38a edició dels Tres Dies de Santigosa, que se celebrarà entre el
divendres 10 i el diumenge 12, està a punt de solfa. Josep Cubí,
president del Moto Club Abadesses, explica que enguany s'han inscrit
uns 150 trialers, una mica menys que en altres edicions.

Com sempre, hi haurà tres nivells de dificultat (negre, vermell i blau) i diverses categories (inter, sènior A, sènior B, júnior, juvenil, cadet, fèmines, veterà A, veterà B i clàssiques). Al llarg dels tres dies els pilots hauran d'afrontar 85 zones (81 en el cas dels blaus) amb un recorregut de 130 km.
La gran novetat d'enguany és que els primers classificats de la màxima categoria disputaran una competició després de finalitzar els Tres Dies. Es tracta del Trofeu Trial Xtrem que consistirà en tres zones seguides on es controlarà tant els peus com el temps per tal de 'donar espectacle' segons Cubí. Els pilots afrontaran les zones per parelles.
Així mateix cal destacar que l'edició 2009 dels Tres Dies ha estat possible per l'esforç en la neteja de més de 40 km de camins i zones afectats per la caiguda d'arbres de la nevada de Sant Esteve.

Com sempre, hi haurà tres nivells de dificultat (negre, vermell i blau) i diverses categories (inter, sènior A, sènior B, júnior, juvenil, cadet, fèmines, veterà A, veterà B i clàssiques). Al llarg dels tres dies els pilots hauran d'afrontar 85 zones (81 en el cas dels blaus) amb un recorregut de 130 km.
La gran novetat d'enguany és que els primers classificats de la màxima categoria disputaran una competició després de finalitzar els Tres Dies. Es tracta del Trofeu Trial Xtrem que consistirà en tres zones seguides on es controlarà tant els peus com el temps per tal de 'donar espectacle' segons Cubí. Els pilots afrontaran les zones per parelles.
Així mateix cal destacar que l'edició 2009 dels Tres Dies ha estat possible per l'esforç en la neteja de més de 40 km de camins i zones afectats per la caiguda d'arbres de la nevada de Sant Esteve.