
A la demarcació de Girona els pastissers calculen que aquesta revetlla de Sant Joan vendran al voltant de 130.000 coques, una xifra semblant a la de l'any passat. De coques, segons explica el president, el ripollès Josep Costa, n'hi ha per a tots els gustos. 'La clàssica és la que porta crema i fruita confitada, però també ens adaptem al què el client ens demani', explica Costa.
El gremi pensa que aquest 2009 la crisi no passarà factura al calaix de les pastisseries abans de la revetlla. 'Pensem que serà un bon any, perquè Sant Joan cau a meitat de setmana i molta gent no farà pont; això farà que la festa encara se celebri més', apunta el president dels pastissers gironins.
Això sí, per curar-se en salut, els preus d'aquests dolços típics de l'entrada de l'estiu no es mouran. De mitjana, una coca per a sis persones costarà al voltant de 12 euros. El quilo, se situa entre els 17 i els 22 segons la pastisseria i la varietat.
