La web municipal de Sant Joan de les Abadesses se situa en el novè lloc de les comarques gironines, amb la mateixa puntuació que la de Figueres, segons un estudi elaborat per un equip de professors universitaris, els quals han analitzat els 154 ajuntaments que disposen d'aquest servei. Les 10 millors, segons la puntuació obtinguda, són: Palafrugell, L'Escala, Torroella de Montgrí, Girona, Santa Cristina d'Aro, Maçanet de la Selva, Llagostera, Celrà, Figueres, i Sant Joan de les Abadesses.
L'estudi és obra de Carme Fenoll, directora de la biblioteca pública de Palafrugell i de Ciro Lluenca, professor a les universitats de Barcelona i Abat Oliva. L'anàlisi es va iniciar l'any 2001 i es va concloure el mes passat. Ara, els autors han presentat les seves conclusions, que reflecteixen l'evolució aconseguida en aquests cinc anys de vida virtual als ajuntaments. L'estudi analitza més de trenta premisses, com ara la inclusió de dades demogràfiques i històriques, els serveis turístics, la possibilitat de realitzar tràmits virtualment, el disseny, el temps de resposta a un correu electrònic, la publicació dels acords de govern i l'impuls de la participació ciutadana, entre altres.
L'estudi constata que set de cada deu ajuntaments gironins, compten amb una web oficial, és a dir, 154, mentre que fa cinc anys només en tenien 29, Sant Joan entre un d'ells, xifra que tan sols representava el 13%. Per tant, aquest rànquing i puntuació, la novena plana web en qualitat, s'ha obtingut d'un total de 154. La de Sant Joan destaca segons l'estudi, per la gran quantitat d'informació municipal, el disseny i l'estructura de la informació.
Tot i aquesta bona valoració que s'ha fet de la web de Sant Joan de les Abadesses, que va ser posada en funcionament el juliol del 2000, el consistori santjoaní ha elaborat una proposta per actualitzar-la. En aquest sentit, s'està treballant perquè la web ofereixi més serveis, tingui una millor accessibilitat i sigui més dinàmica. Un dels nous serveis més destacats que inclourà la web serà la possibilitat de fer tràmits administratius telemàticament. Aquest servei forma part de la iniciativa e-TRAM que promou l'Administració Oberta de Catalunya amb l'objectiu d'oferir una solució tecnològica i de gestió per a tots aquells ajuntaments que no ofereixen serveis de tramitació per Internet. Són pocs els ajuntaments que actualment disposen d'aquest servei, properament Sant Joan hi accedirà a través de la seva web.
ARA A PORTADA
-
Societat Homenatgen els activistes antifranquistes que van segrestar la Mare de Déu de Núria fa 60 anys Redacció
-
Societat Rodalies recupera el servei de l'R3 entre Ribes de Freser i Puigcerdà a partir del 6 de juliol Redacció
-
-
Contingut patrocinat Campdevànol es transforma en un escenari de llum amb la Fira de les Espelmes 2026 Redacció
Publicat el
17 de febrer de 2006 a
les 08:00
Et pot interessar
-
Societat
Què fer aquest estiu a l’estació de muntanya de Vallter: activitats i novetats al Pirineu
-
Societat
Doble guardó de la UOC per la cooperativa ripollesa Kloosiv
-
Societat
Col·loquen el nou pont a Sant Pau per eliminar un punt negre de la carretera de Camprodon
-
Societat
El nou mirador de la Vall de Núria amb vistes excepcionals del llac i l'entorn natural
-
Societat
Comencen les obres per transformar el Pla de Ripoll en una residència d'avis
-
Societat
Les fortes pluges d'aquest dijous provoquen inundacions i talls a l'R3 a Ripoll
