Fa mesos que les cambres de comerç de Solsona, Berguedà i la
territorial de Girona treballen en la promoció de la millora de l'eix
Lleida - Figueres. És una demanda de fa temps en la qual s'hi ha bolcat
especialment en els últims mesos i que, amb el pas del temps, han
aconseguit ara la complicitat dels alcaldes de les capitals de comarca
i dels presidents comarcals del Solsonès, Berguedà i Ripollès. Aquest
tram central de l'eix és el que afecta la carretera C-26, entre Basella
i Ripoll. Aquesta via, més la N-260, entre Ripoll i Figueres, i la C-14, de
Basella a Artesa, més un tram últim de carretera fins a Lleida,
confegeixen l'eix Lleida - Figueres.
A la trobada feta aquest divendres a la seu de la delegació del Berguedà, amb la presència dels alcaldes de Ripoll, Berga i Solsona, i els responsables dels consells comarcals del Berguedà, Solsonès i Ripollès, més els membres de les cambres del Berguedà, Solsonès i la territorial de Girona, s'ha coincidit amb valorar la necessitat d'accelerar les obres de millora que s'estan executant entre Solsona i Ripoll.
En l'actualitat, el tram entre Navès (Solsonès) i Montmajor s'iniciaran en el 2009 amb un pressupost de 20 milions d'euros ja que la redacció del projecte constructiu va ser adjudicada el passat mes de juny. Del tram Montmajor – Berga, el mes de maig va ser adjudicat l'estudi informatiu i durant el 2009 podria ser adjudicades les obres.
A la reunió, a banda de l'aprovació del manifest, s'ha concretat que el dia 12 es farà una primera reunió amb els diputats adscrits de cada comarca per presentar-los aquest document i demanar-los suport en la iniciativa. També està previst sol·licitar amb el director general de Carreteres i més endavant amb el conseller del departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat (DPTOP), Joaquim Nadal.
Mentrestant, els promotors del manifest buscaran més complicitats en el territori, tot demanat suport als alcaldes de la resta de municipis de les tres comarques i d'entitats i associacions.
A la trobada feta aquest divendres a la seu de la delegació del Berguedà, amb la presència dels alcaldes de Ripoll, Berga i Solsona, i els responsables dels consells comarcals del Berguedà, Solsonès i Ripollès, més els membres de les cambres del Berguedà, Solsonès i la territorial de Girona, s'ha coincidit amb valorar la necessitat d'accelerar les obres de millora que s'estan executant entre Solsona i Ripoll.
En l'actualitat, el tram entre Navès (Solsonès) i Montmajor s'iniciaran en el 2009 amb un pressupost de 20 milions d'euros ja que la redacció del projecte constructiu va ser adjudicada el passat mes de juny. Del tram Montmajor – Berga, el mes de maig va ser adjudicat l'estudi informatiu i durant el 2009 podria ser adjudicades les obres.
A la reunió, a banda de l'aprovació del manifest, s'ha concretat que el dia 12 es farà una primera reunió amb els diputats adscrits de cada comarca per presentar-los aquest document i demanar-los suport en la iniciativa. També està previst sol·licitar amb el director general de Carreteres i més endavant amb el conseller del departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat (DPTOP), Joaquim Nadal.
Mentrestant, els promotors del manifest buscaran més complicitats en el territori, tot demanat suport als alcaldes de la resta de municipis de les tres comarques i d'entitats i associacions.
Coincidència amb l'adjudicació del projecte constructiu d'un tram de la C-26
Al mateix dia que representants polítics i econòmics prepirinencs es reunien a Berga, el DPTOP feia públic l'adjudicació del projecte constructiu del tram Cercs (a la intersecció amb l'eix del Llobregat) - Borredà (al coll de Borredà). La redacció del projecte té un cost de 397.000 euros i la seva execució 19,7 milions.El projecte preveu un primer tram d’uns 5
quilòmetres que segueix bastant l’actual carretera C-26. Al seu pas per
la població de Vilada es preveu la construcció d’una variant pel costat sud
d’aquest municipi. A continuació la carretera segueix el corredor de pas
de la carretera existent on està prevista la construcció de petites variants de
traçat, que millorararan els revolts, fins arribar a Borredà. En aquesta
població també es preveu una variant que discorrerà pel seu costat est. En el
darrer tram, fins al Coll de Borredà, també es construiran diferents variants a
causa de la complicada orografia del terreny.