Monument d'Eudald Alabau a la sardana Foto: Arnau Urgell
Com cada 1 de maig, Campdevànol ha certificat el relleu de la pubilla de la sardana. Una tradició que només es manté en aquest municipi del Ripollès i que enguany ha arribat a la 41a edició. La nova pubilla és la Laura Noguera, que succeïx en el càrrec a la Marta Sau.
L'acte de proclamació va ser especial ja que es va aprofitar per batejar un espai públic del municipi com a plaça de la Sardana. La nova plaça, situada al costat de la Valldemossa i a sota del “balcó” del molí Gros, la presideix una estàtua del ripollès Eudald Alabau. Feta de ferro resa el segon vers del poema de Joan Maragall “La sardana” (“És la mòbil magnífica anella que amb pausa i mida va lenta oscil·lant”). Per l'alcaldessa campdevanolenca, Núria López, es tracta d'un “magnífic tribut a una dansa que ens agermana”.
L'alcaldessa, juntament amb la nova pubilla, van descobrir la placa que bateja el nou espai. Un rètol de ceràmica realitzat per les monges del monestir de Sant Benet de Montserrat.
Núria López, Marta Sau i Laura Noguera. Foto: Arnau Urgell
- Un jove Diego Armando Maradona vestint la samarreta de l'Argentinos Juniors. -
- Youtube
ARA A PORTADA
Publicat el
02 de maig de 2010 a
les 10:00
Et pot interessar
-
Societat
El nou mirador de la Vall de Núria amb vistes excepcionals del llac i l'entorn natural
-
Societat
Les fortes pluges d'aquest dijous provoquen inundacions i talls a l'R3 a Ripoll
-
Societat
Quatre guàrdies municipals ja patrullen per Sant Joan de les Abadesses després de l'eliminació de la Policia Local
-
Societat
El 65% dels motoristes segueixen les marques de seguretat de la Collada de Toses
-
Societat
Oferta de feina: un restaurant històric dels Pririneus ofereix sou i casa per ser «rescatat»
-
Societat
Sant Joan de les Abadesses prohibirà els actes a la plaça Major per seguretat
