Matins de sol i tardes de temporal. Aquesta és la tendència que s'imposa a bona part del territori els últims dies... i els que vindran. Aquest dilluns, algunes zones van torna a seguir el patró amb xàfecs al nord del país cap a la tarda.
Aquest dimarts, de nou, farà bon temps al matí i hi haurà tapassades més tard, però de major intensitat que les del dilluns. D'aquesta manera, el Servei Meteorològic de Catalunya ha activat una alerta de perill moderat per intensitat de pluja.
Concretament, els temporals afectaran nou comarques: Osona, el Ripollès, el Berguedà, la Cerdanya, el Solsonès, l'Alt Urgell, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà i l'Alta Ribagorça. En aquestes zones, s'esperen pluges superiors als 20 litres per metre quadrat en mitja hora i, en alguns casos, podrien arribar acompanyades de fortes ratxes de vent i calamarsades.
Protecció Civil ha activat l'alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluja intensa. Davant d'aquesta previsió, demanen a la ciutadania extremar les precaucions en els desplaçaments i en les activitats a l'aire lliure. Cal evitar aparcar el vehicle en rieres o punts subterranis inundables, i no creuar rius o rieres si baixen amb aigua, sobretot a les zones on s'esperen intensitats i acumulacions més importants.
[plantillavirals]
Tornen les tempestes: el Ripollès en alerta aquest dimarts
Protecció Civil activa l'alerta del pla INUNCAT per la previsió de pluja intensa
ARA A PORTADA
Publicat el 09 d’agost de 2022 a les 11:51
Et pot interessar
-
D'Antònia Font a Guillem Gisbert: aquests són els caps de cartell del Macroclima de Camprodon
-
Mor l'excursionista que va ser arrossegat per una allau de neu a Queralbs
-
Què fer aquest cap de setmana al Ripollès: 16 i 17 de març
-
Una estada de dos mesos i allotjament a Beget per aprendre a treballar en un forn rural: «Volem ajudar a repoblar»