La nova temporada de l'Estruch arrenca amb dos espectacles de circ

Les propostes arriben de la mà de les companyies Galindos i La Corcoles

  • La Vela, el dia de la seva inauguració | Juanma Peláez -
Publicat el 27 de gener de 2017 a les 16:00
Actualitzat el 27 de gener de 2017 a les 16:29
La nova temporada de l'Estruch arrenca aquest divendres de la mà de les companyies Los Galindos i La Corcoles. Les dues formacions oferiran dos espectacles de circ gratuïts a la Iurta, la carpa que hi ha instal·lada al pati del centre cultural sabadellenc. 

Udul, de Los Galindos, es podrà veure a les 21:00 hores. El muntatge es troba en procés de creació i la companyia fa una residència creativa a L’Estruch, des del 16 de gener i fins al 12 de febrer. En aquest espai es podrà descobrir paisatges emocionals on l'encontre i la desavinença conviuran amb la falsa cortesia, l'ego, la crueltat i la por. Un temps de joc i de vivència. Circ d'entranya, visceral i simple.

Els personatges són els protagonistes d’una seqüència de situacions que reescriuen amb tenacitat, amb convenciment, amb naturalitat, més enllà del conflicte o l'entesa; perseveraran a desencallar les situacions fins a vendre's a qualsevol preu per continuar existint, si cal, fins a la hilaritat.

En aquesta creació, Bet Garrell i Marcel Escolano han fet una primera recerca de matèria escènica i a partir d’aquí estan dibuixant l’espectacle amb l’ajuda de diverses col·laboracions, com per exemple la d’Anna Pascual en relació amb el treball a pista, Roberto Magro amb la dramatúrgia de circ, Enric Ases amb la dramatúrgia actoral, Roser Tutusaus com a ajudant de coreografia i moviment o Kiku i Yvonne Miralle en la banda sonora.

Carena, de La Corcoles

Carena, de la companyia La Corcoles, és un solo creat i interpretat per l’artista Mariona Moya. És fruit de la recerca personal sobre el propi llenguatge i sobre la desconstrucció de la forma i figura del funàmbul tal com s’ha conegut i tractat tradicionalment. Explorant la coexistència entre la funàmbula i el seu element indispensable: el balancier, així com de la intervenció dels dos en l’espai, la reacció del propi cos i l’evident repercussió d’emocions.