Aquest cap de setmana l’Estruch acull dos coreògrafs amb grans trajectòries. Andrés Corchero dirigeix i coreografia per a Jadeo Teatro Vivo sin vivir en mí, peça que presentaran el divendres 24 de novembre, a les 9 del vespre, al teatre, i que es vol acostar a l’experiència que busca la unió de l’ànima humana amb la divinitat.
Per la seva banda, la companyia de Thomas Noone actuarà el divendres 24 de novembre, a les 7 de la tarda, a l’Acadèmia de Belles Arts de Sabadell, dins del cicle Diàlegs en Trànsit. I la mateixa companyia farà una mostra del work in progress de Closer, el dissabte 25 de novembre, a les 9 del vespre, a la Vela de l’Estruch.
Andrés Corchero i Jadeo Teatro presenten Vivo sin vivir en mí
La companyia Jadeo Teatreo ha nascut arran del procés de creació i investigació amb el coreògraf Andrés Corchero a les aules de l’Institut del Teatre. A partir d’un exhaustiu entrenament corporal i la pràctica performativa Body Weather –que es pot traudïr com a “clima corporal”– , ideat pel mestre japonès Min Tanaka i que ha estat desenvolupat pel mateix Andrés Corchero, sorgeix l’espectacle Vivo sin vivir en mí.
Jon James, Alex Luzón, Anna Pérez Moya, Jordi Romero i Omar Tubau són els cinc intèrprets d’aquesta peça i Núria Vila n’és l’escenògrafa. “El millor ha estat enfrontar-nos a nosaltres mateixos i a l’espiritualitat des del cos i la dansa”, comenta Andrés Corchero, que en aquesta peça es vol acostar a la mística, l’experiència que busca la unió de l’ànima humana amb la divinitat.
La recerca ha dut els membres de la companyia a inspirar-se en textos que parlen de misticisme des de diferents vessants: Octavio Paz, Santa Teresa de Jesús, Simone Weil... Amb accions mínimes, escolta profunda, esforç i sacrifici exploren l’esperit com a força que dona sentit al cos.
Thomas Noone s’endinsa en la gestualitat del clown a Closer
Closer, de Thomas Noone, ofereix una visió de 270° a l’espectador. És un espectacle ideat per a espais no convencionals. Suma elements àgils i vigorosos del clown a la coreografia per buscar la intersecció amb els codis del circ.
La peça indaga en les relacions de l’ésser individual amb el col·lectiu. A quina distància podem estar d’algú? Quant mostrem de nosaltres mateixos? Fins a quin punt ens coneixem? Quina acció ens trairà i quan ens traïm a nosaltres mateixos? Una peça per a sis intèrprets que aniran teixint una xarxa de relacions a través d’una dansa molt expressiva i acrobàtica.
Coreografiat i dirigit per Thomas Noone, Premi Ciutat de Barcelona, Closer compta amb l’assistència de Núria Martínez aquest espectacle compta amb els ballarins: Alba Barral, Javier G. Arozena, Jeronimo Forteza, Eleonora Tirbassi, Gemma Güell i Pierfrancesco Porrelli. El compositor Jim Pinchem ha escrit la música original i Maz Glaenzel ha dissenyat l’escenografia.
Thomas Noone i Andrés Corchero aterren a Ca l'Estruch
Els dos coreògrafs, de gran trajectòria, presenten les seves propostes aquest divendres i dissabte
ARA A PORTADA
-
Menys restriccions per la pesta porcina: què es pot fer i què no a Collserola i a la resta d'espais naturals? Arnau Urgell i Vidal
-
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
Publicat el 24 de novembre de 2017 a les 17:00
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia
-
Societat
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública»
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
