Torné explica que n'hi ha un altre a Bilbao, però pertany a una empresa i s'utilitza de reforç en cas d'avaria o per d'altres contratemps que puguin sorgir. Precisament, a la localitat biscaïna es donen ajudes públiques per utilitzar aquest turisme entre el gremi. "Aquí, l'únic argument que et trobes per fomentar la compra és l'import de circulació i l'exempció de pagar peatges i zona blava", lamenta. I això que aplaudeix "la bonificació del 75%" que l'ha premiat el consistori sabadellenc del tribut pel seu flamant cotxe.

Un vehicle 100% elèctric Foto: Nació Sabadell / Cedida
Porta pocs dies baixant bandera, però "és un reclam", reconeix i afegeix, "la clientela al·lucina". Veure un Tesla, fins fa poc mesos, estava limitat a ciutats com Madrid i Barcelona. Segons dades de l'Associació Nacional de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac), l'any passat es van vendre 387 unitats i això que el 2016 van ser 55. Torné ha hagut de fer paperassa i esperar gairebé sis mesos per posar-lo en marxa.
El cotxe va arribar a Catalunya, procedent d'Estats Units, el mes de setembre i "ja aleshores estaven iniciats els permisos amb el Ministeri d'Indústria", relata el taxista i fins que "no van verificar-ho i aprovar-ho no l'he pogut utilitzar. Això va ser a finals de febrer".

L'aspecte del Tesla taxi Foto: Nació Sabadell / Cedida
Inversió per evitar contaminar
Torné ha hagut de gratar-se la butxaca per adquirir el Tesla, gairebé 78.000 euros. "Però fent números surt a compte", pronostica. "Al més em gastava 500 euros en benzina, més uns altres 540 de la lletra de l'altre turisme", remarca i "ara, com a mínim, estalviaré 200 euros". A més, apunta "no contaminaré. A diferència amb l'altre taxi".
El nou taxi és una novetat també dins de la seva companyia, una de les tres emissores que opera a Sabadell, Styl Taxi. El formen una esquadrilla de vuit turismes, fins ara tots al volant d'un Mercedes-Benz clase E.