13
d'octubre
de
2016, 16:00
El Vallès Occidental ha creat una Taula de Comerç per definir el model comercial que aquest territori necessita. Aquesta iniciativa forma part de l'acord que el Consell d’alcaldes i alcaldesses, va aprovar el mes de maig de 2016 per desplegar el Pacte per la Reindustrialització, i que incloïa la creació d’aquesta eina. L'acte de constitució de la Taula s'ha dut a terme aquest dimarts.
La Taula s’ha proposat treballar de forma operativa, concretant línies de treball que vagin marcant el camí a seguir. Els propers passos s’han situat entorn a tres línies: fer un primer treball de definició de model que pugui ser contrastat i acordat; organitzar-se a nivell tècnic per fer viable l’evolució de la taula i ordenar i augmentar la informació que es disposa per millorar la capacitat de decisió.
El president de la Comissió Informativa de Promoció Econòmica i Polítiques Actives d’Ocupació del Consell Comarcal, Joan Carles Paredes, ha posat de manifest la importància de comptar amb la implicació activa de totes les entitats per tirar endavant la iniciativa. "Creiem que era important que aquest òrgan estigués liderat per algun dels agents participants i és per això que, els ajuntaments de Terrassa i Sabadell han assumit el lideratge en el seu impuls i constitució", ha afirmat.
Per la seva banda, Marisol Martínez, tinenta d’alcalde i Regidora de Comerç, Consum i Turisme de l’Ajuntament de Sabadell, ha fet referència a la dificultat de portar a terme les polítiques locals de comerç en el marc legislatiu actual i "la necessitat de treballar per abordar la planificació urbanística, des de l’àmbit territorial i en coordinació entre els agents del territori, per guanyar capacitat d’influència en la definició i implementació d’un model consensuat”.
En la reunió s’han apuntat diversos elements a tenir en compte alhora de plantejar i encetar el treball: comptar amb els treballs de diagnosi fets amb anterioritat, disposar de dades de l’oferta (disponibilitat dels plantejaments urbanístics dels municipis, superfície ocupada o planificada...), de la demanda (hàbit de consum, comportament de compra...), i també de l’impacte dels diferents models en l’ocupació i el repartiment de la riquesa.
Aquesta taula compta amb la participació dels ajuntaments de la comarca, els agents econòmics -Cambres de Comerç i Organitzacions empresarials-, de Federacions d’Associacions de Veïns, la Diputació de Barcelona. Mercavallès i el Consell Comarcal del Vallès Occidental.
La Taula s’ha proposat treballar de forma operativa, concretant línies de treball que vagin marcant el camí a seguir. Els propers passos s’han situat entorn a tres línies: fer un primer treball de definició de model que pugui ser contrastat i acordat; organitzar-se a nivell tècnic per fer viable l’evolució de la taula i ordenar i augmentar la informació que es disposa per millorar la capacitat de decisió.
El president de la Comissió Informativa de Promoció Econòmica i Polítiques Actives d’Ocupació del Consell Comarcal, Joan Carles Paredes, ha posat de manifest la importància de comptar amb la implicació activa de totes les entitats per tirar endavant la iniciativa. "Creiem que era important que aquest òrgan estigués liderat per algun dels agents participants i és per això que, els ajuntaments de Terrassa i Sabadell han assumit el lideratge en el seu impuls i constitució", ha afirmat.
Per la seva banda, Marisol Martínez, tinenta d’alcalde i Regidora de Comerç, Consum i Turisme de l’Ajuntament de Sabadell, ha fet referència a la dificultat de portar a terme les polítiques locals de comerç en el marc legislatiu actual i "la necessitat de treballar per abordar la planificació urbanística, des de l’àmbit territorial i en coordinació entre els agents del territori, per guanyar capacitat d’influència en la definició i implementació d’un model consensuat”.
En la reunió s’han apuntat diversos elements a tenir en compte alhora de plantejar i encetar el treball: comptar amb els treballs de diagnosi fets amb anterioritat, disposar de dades de l’oferta (disponibilitat dels plantejaments urbanístics dels municipis, superfície ocupada o planificada...), de la demanda (hàbit de consum, comportament de compra...), i també de l’impacte dels diferents models en l’ocupació i el repartiment de la riquesa.
Aquesta taula compta amb la participació dels ajuntaments de la comarca, els agents econòmics -Cambres de Comerç i Organitzacions empresarials-, de Federacions d’Associacions de Veïns, la Diputació de Barcelona. Mercavallès i el Consell Comarcal del Vallès Occidental.