27
d'abril
de
2020, 08:00
Aquest diumenge han sortit els nens al carrer i han recobrat la vida que es va perdre a mitjans de març. El cap de setmana vinent, si res no canvia, es podrà sortir a fer esport. Mesures que aniran relaxant l’estat d’alarma, actiu des del passat 14 de març. Per frenar futurs contagis i mantenir la distància social, diverses entitats vinculades a la mobilitat i l’urbanisme han demanat “adaptar urgentment” la ciutat.
Es tracten de Massa Crítica Sabadell, Camí Escolar Sabadell, Bicicleta Club Catalunya-BACC, Cicloamics Sabadell i Protegim els vianants, que han elaborat un llistat amb sis idees per “distribuir” l’espai públic que resumides són:
- Ampliació d'espais per a vianants: els carrers amb voreres estretes, que no compleixin amb l’ample necessari per garantir la distància de seguretat, la calçada ha de ser de prioritat per al vianant. També en tots els carrers de menys de deu metres. Fins i tot, en barris amb amplituds de dos metres han reclamat fer "eixos per a vianants".
- Creació de superilles: pacificar carrers, crear superilles i definir-ne en carrers interiors pacificats, atorgant al vehicle un paper secundari. També incrementar els espais naturals dins la ciutat.
- Bicicleta prioritària: aquestes dues rodes han de ser el mitjà de transport "preferent". Per això, han reivindicat ampliar els carril bici, desdoblar-los i fer-ne de bidireccionals, I en vies principals amb més de dos carrils, reservar-ne un a bicicletes i patinets. En aquesta línia, més espai per a la bici i els vianants en àrees denses com escoles i equipaments.
- Reducció de la velocitat: fixar zona 20 a tots els àmbits interns i 30 a la resta de la ciutat.
Per últim, han requerit que es convoqui a la Taula de Mobilitat, al Consell Local de Seguretat Viària i al Consell d’Infants "urgentment i de forma telemàtica" perquè totes les entitats i col·lectius implicats "puguin aportar propostes concretes per encarar els nous reptes" en l'àmbit de la mobilitat.
Han qualificat de "cabdals" aquestes recomanacions per fer una sortida "segura" de la població. A la vegada, han admès que "és el moment per fer canvis àgils" i posar "solucions a problemes" de Sabadell com ara, la congestió del trànsit, la contaminació, l’accidentalitat, el soroll, la manca d’espais públics per al lleure, i la circulació segura de vianants i bicicletes, entre d'altres.
Es tracten de Massa Crítica Sabadell, Camí Escolar Sabadell, Bicicleta Club Catalunya-BACC, Cicloamics Sabadell i Protegim els vianants, que han elaborat un llistat amb sis idees per “distribuir” l’espai públic que resumides són:
- Ampliació d'espais per a vianants: els carrers amb voreres estretes, que no compleixin amb l’ample necessari per garantir la distància de seguretat, la calçada ha de ser de prioritat per al vianant. També en tots els carrers de menys de deu metres. Fins i tot, en barris amb amplituds de dos metres han reclamat fer "eixos per a vianants".
- Creació de superilles: pacificar carrers, crear superilles i definir-ne en carrers interiors pacificats, atorgant al vehicle un paper secundari. També incrementar els espais naturals dins la ciutat.
- Bicicleta prioritària: aquestes dues rodes han de ser el mitjà de transport "preferent". Per això, han reivindicat ampliar els carril bici, desdoblar-los i fer-ne de bidireccionals, I en vies principals amb més de dos carrils, reservar-ne un a bicicletes i patinets. En aquesta línia, més espai per a la bici i els vianants en àrees denses com escoles i equipaments.
- Reducció de la velocitat: fixar zona 20 a tots els àmbits interns i 30 a la resta de la ciutat.
Per últim, han requerit que es convoqui a la Taula de Mobilitat, al Consell Local de Seguretat Viària i al Consell d’Infants "urgentment i de forma telemàtica" perquè totes les entitats i col·lectius implicats "puguin aportar propostes concretes per encarar els nous reptes" en l'àmbit de la mobilitat.
Han qualificat de "cabdals" aquestes recomanacions per fer una sortida "segura" de la població. A la vegada, han admès que "és el moment per fer canvis àgils" i posar "solucions a problemes" de Sabadell com ara, la congestió del trànsit, la contaminació, l’accidentalitat, el soroll, la manca d’espais públics per al lleure, i la circulació segura de vianants i bicicletes, entre d'altres.