01
de febrer
de
2024, 09:53
FEMVallès i l'associació Promoció del Transport Públic (PTP) proposen desdoblar la línia R3 de Rodalies al seu pas per Montcada i Reixac, de manera soterrada i aprofitant part del traçat de la carretera C-17.
Segons les entitats, és una solució viable per garantir la continuïtat del desdoblament fins a l'estació de Montcada Bifurcació i que permetria recosir els trams urbans que ara mateix es troben dividits pel pas de les vies.
La proposta es fa pública coincidint amb l'inici de les obres per soterrar la línia R2 al seu pas per Montcada, unes obres que es poden allargar fins a set anys.
Segons el plantejament de FEMVallès i la PTP, s'aprofitaria el tram que passa per sota terra de la C-17, i que ara es podria dividir en dos: una part, per a la circulació de vehicles, i l'altra, per al ferrocarril amb doble via. Les entitats diuen que això és possible gràcies a la baixada del trànsit a la C-17 després que es retirés el peatge de la C-33.
Manel Larrosa, membre de FEMVallès, assenyala a l'ACN que "la via talla un parell de quilòmetres del nucli urbà, i si a més s'hi posés una segona superfície generaries un nou problema". En canvi, segons la idea de les entitats, es guanyarien espais lliures en superfície i també qualitat urbana. Alhora, suposaria moure l'actual estació de Montcada - Ripollet més a prop del nucli urbà, mantindria la connexió de les estacions de Santa Perpètua i Montcada Ripollet, i afavoriria la connexió amb l'R8.
La proposta, segons Larrossa, compta amb diverses comprovacions tècniques pel que fa a pendents, i també s'ha compartit amb institucions com l'Àrea Metropolitana de Barcelona, l'Ajuntament de Montcada i Reixac, la Generalitat o l'Estat.
Les entitats presentaran públicament la seva proposta en un acte a la Casa de la Vila de Montcada i Reixac, aquest dijous, 1 de febrer a les 18h.
Segons les entitats, és una solució viable per garantir la continuïtat del desdoblament fins a l'estació de Montcada Bifurcació i que permetria recosir els trams urbans que ara mateix es troben dividits pel pas de les vies.
La proposta es fa pública coincidint amb l'inici de les obres per soterrar la línia R2 al seu pas per Montcada, unes obres que es poden allargar fins a set anys.
Segons el plantejament de FEMVallès i la PTP, s'aprofitaria el tram que passa per sota terra de la C-17, i que ara es podria dividir en dos: una part, per a la circulació de vehicles, i l'altra, per al ferrocarril amb doble via. Les entitats diuen que això és possible gràcies a la baixada del trànsit a la C-17 després que es retirés el peatge de la C-33.
Manel Larrosa, membre de FEMVallès, assenyala a l'ACN que "la via talla un parell de quilòmetres del nucli urbà, i si a més s'hi posés una segona superfície generaries un nou problema". En canvi, segons la idea de les entitats, es guanyarien espais lliures en superfície i també qualitat urbana. Alhora, suposaria moure l'actual estació de Montcada - Ripollet més a prop del nucli urbà, mantindria la connexió de les estacions de Santa Perpètua i Montcada Ripollet, i afavoriria la connexió amb l'R8.
La proposta, segons Larrossa, compta amb diverses comprovacions tècniques pel que fa a pendents, i també s'ha compartit amb institucions com l'Àrea Metropolitana de Barcelona, l'Ajuntament de Montcada i Reixac, la Generalitat o l'Estat.
Les entitats presentaran públicament la seva proposta en un acte a la Casa de la Vila de Montcada i Reixac, aquest dijous, 1 de febrer a les 18h.