01
de desembre
de
2019, 12:00
Actualitzat:
16:33h
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat per tres milions d'euros (sense IVA) i un termini d'un any la redacció del projecte constructiu de perllongament de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), entre les estacions de plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. D'aquesta manera, es posa fil a l'agulla per connectar les línies del Baix Llobregat i el Vallès.
L'estudi detallarà tècnicament l'obra civil necessària per a la construcció de quatre quilòmetres nous de túnel, de tres noves estacions i la remodelació de la de plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 238 milions d'euros. Segons Territori, amb aquesta prolongació es millorarà la cobertura en transport públic de la Nova Esquerra de l'Eixample de Barcelona –que compta amb equipaments com l'Hospital Clínic-, es facilitarà l'accés al centre de la ciutat i es permetrà la llargament reclamada connexió de les línies d'FGC Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès.
També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l'intercanvi amb l'L5 de metro, el tramvia –que ara finalitza a la plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària– i altres línies d'FGC. En paral·lel, el projecte pretén augmentar els usuaris en transport públic i reduir l’ús del vehicle privat i, d’aquesta manera, contribuir a la descongestió del trànsit i la promoció d’una mobilitat sostenible. La prolongació d'aquesta línia constarà de dos túnels independents de set metres de diàmetre, que s'executaran mitjançant tuneladora.
El projecte desenvoluparà el traçat previst a l'estudi informatiu de l'actuació, que comprèn quatre estacions adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció: Hospital Clínic, al carrer d'Urgell, que permetrà l'intercanvi amb l'L5 del metro; Francesc Macià, al carrer d'Urgell entre Buenos Aires i la plaça F. Macià, que facilitarà l'intercanvi amb el Trambaix; Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, que connectarà amb la línia d'FGC Barcelona-Vallès; i plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l'estació d'FGC existent.
L'estudi detallarà tècnicament l'obra civil necessària per a la construcció de quatre quilòmetres nous de túnel, de tres noves estacions i la remodelació de la de plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 238 milions d'euros. Segons Territori, amb aquesta prolongació es millorarà la cobertura en transport públic de la Nova Esquerra de l'Eixample de Barcelona –que compta amb equipaments com l'Hospital Clínic-, es facilitarà l'accés al centre de la ciutat i es permetrà la llargament reclamada connexió de les línies d'FGC Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès.
També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l'intercanvi amb l'L5 de metro, el tramvia –que ara finalitza a la plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària– i altres línies d'FGC. En paral·lel, el projecte pretén augmentar els usuaris en transport públic i reduir l’ús del vehicle privat i, d’aquesta manera, contribuir a la descongestió del trànsit i la promoció d’una mobilitat sostenible. La prolongació d'aquesta línia constarà de dos túnels independents de set metres de diàmetre, que s'executaran mitjançant tuneladora.
El projecte desenvoluparà el traçat previst a l'estudi informatiu de l'actuació, que comprèn quatre estacions adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció: Hospital Clínic, al carrer d'Urgell, que permetrà l'intercanvi amb l'L5 del metro; Francesc Macià, al carrer d'Urgell entre Buenos Aires i la plaça F. Macià, que facilitarà l'intercanvi amb el Trambaix; Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, que connectarà amb la línia d'FGC Barcelona-Vallès; i plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l'estació d'FGC existent.