Liciten les estacions dels FGC de la Creu Alta i Plaça Espanya

Publicat el 29 d’abril de 2015 a les 15:00

Imatge de l'estació de la Creu Alta. Foto: FGC


El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert la licitació de les obres d’arquitectura i instal·lacions de les estacions de Creu Alta i Plaça Espanya, en el marc del perllongament de la línia d’FGC al seu pas per Sabadell. Els treballs, amb una inversió prevista de 17,7 milions d'euros, inclouen tasques com la construcció de divisòries i tancaments, paviments, revestiments, la instal·lació d’escales mecàniques i ascensors i la implantació dels sistemes d’enllumenat, ventilació, o sanejament, entre altres.

L'estació de Creu Alta, situada entre els carrers de Pi i Margall i Borràs i Pius XI, disposarà de dos accessos en superfície amb escales fixes i mecàniques de pujada i un ascensor a nivell de carrer. Comptarà amb un vestíbul de forma rectangular de 500 metres quadrats, un nivell intermedi de pas -on s’ubicaran dependències tècniques- i el nivell d’andana, amb una andana central de vuit metres d’amplada. A més, disposarà de dues sortides d’emergència als extrems d’andana: una directa a carrer, i l’altra a vestíbul. Pel que fa als acabats, cal remarcar que els revestiments seran en general de granit, alumini i acer inoxidable. El paviment serà de terratzo modular, amb encaminaments per a les persones invidents. 

Pel que fa a la Plaça Espanya, serà un intercanviador amb l’actual estació de Rodalies de Sabadell Nord. L’accés principal es durà terme a peu pla des del centre de la plaça, des del qual s’accedirà a un vestíbul superior amb forma de sector circular situat al mateix nivell i amb connexió directa amb el vestíbul de Rodalies. Aquesta zona superior estarà connectada amb un vestíbul inferior on s’emplacen les barreres tarifàries, mitjançant ascensor, escales fixes i mecàniques de pujada. A aquest vestíbul inferior s’hi podrà accedir directament també des d’un accés secundari format per escales fixes situat a la cantonada sud-oest de la Plaça Espanya amb l’ainguda Josep Tarradellas. 
 

Imatge de l'estació de la Plaça Espanya. Foto: FGC


El vestíbul inferior i el nivell d’andana estaran connectats també mitjançant ascensor, escala fixa i mecànica de pujada, dels quals únicament l’escala fixa passarà per un nivell intermedi en el qual s’ubicaran dependències tècniques. En aquest cas, l’andana central tindrà nou metres d’amplada. S’ubica una sortida d’emergència a l’extrem sud d’andana amb sortida a l’avinguda Josep Tarradellas. Els acabats seran similars als de l’estació anterior.

Perllongament del Metro del Vallès

El perllongament de la xarxa de FGC a Sabadell abasta 4,4 quilòmetres de nova línia, tot incloent quatre noves estacions: Plaça Major, Eix Macià-Creu Alta, Plaça d'Espanya i Ca n’Oriac, la remodelació i soterrament de Sabadell Estació i la construcció d’unes cotxeres a Ca n’Oriac, al final de la línia. Aquesta actuació suposa una inversió de 430 milions d'euros.

Un cop finalitzades les obres d’infraestructura, actualment s’estan executant tasques d’arquitectura i instal·lacions de les estacions Sabadell Estació i Plaça Major, així com treballs de via i catènària, senyalització i instal·lacions diverses en el tram des de l’inici de l’actuació i fins a Plaça Major. En paral·lel, per anar completant les actuacions necessàries de cara a la posada en servei del nou tram de línia d’FGC, recentment s’han licitat treballs corresponents a la implantació de via i catenària fins a Plaça Espanya, i l’alimentació elèctrica, les comunicacions i la senyalització i enclavaments fins a les cotxeres. Durant aquest trimestre, s’impulsaran els contractes restants per a completar la totalitat de l’actuació.