29
de desembre
de
2017, 12:00
El mes de juliol d'enguany, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) culminava la seva implantació a Sabadell. Ho feia amb alguns anys de retard i una infraestructura molt esperada per la ciutadania. Així ho han corroborat les dades, més d'un any després de la posada en marxa de la primera fase i poc més de cinc mesos de la segona i última. La línia del Vallès es preveu que tanqui 2017 amb 62 milions de viatgers, un 3,9% més respecte a l'any anterior.
Una xifra rècord, tal com ha qualificat FGC. Però una altra de les dades que subratlla la necessitat del Metro del Vallès a Sabadell és que, entre les cinc estacions, es calcula que hauran passat 1,5 milions d'usuaris. Una crescuda del 68%.
A Terrassa, que compta amb el perllongament des de fa més de dos anys, millora i arribarà els quatre milions, una pujada del 7%. Una tendència a l'alça que també es produeix a la línia Llobregat-Anoia, amb un increment de viatgers respecte al 2016 que se situa en un 3%, amb 22,4 milions de viatgers. Amb la qual cosa, en cas de confirmar-se aquestes xifres, les línies metropolitanes marcarien 84,4 milions d'euros aquest 2017.
Una xifra rècord, tal com ha qualificat FGC. Però una altra de les dades que subratlla la necessitat del Metro del Vallès a Sabadell és que, entre les cinc estacions, es calcula que hauran passat 1,5 milions d'usuaris. Una crescuda del 68%.
A Terrassa, que compta amb el perllongament des de fa més de dos anys, millora i arribarà els quatre milions, una pujada del 7%. Una tendència a l'alça que també es produeix a la línia Llobregat-Anoia, amb un increment de viatgers respecte al 2016 que se situa en un 3%, amb 22,4 milions de viatgers. Amb la qual cosa, en cas de confirmar-se aquestes xifres, les línies metropolitanes marcarien 84,4 milions d'euros aquest 2017.