Així es va construir l’autopista C-58
La via es va inaugurar l’any 1975 per unir Barcelona, Sabadell i Terrassa | Inicialment es deia Autopista B-29 i va costar més de 3.000 milions de pessetes
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de maig de 2016 a les 09:00
Actualitzat el 22 de maig de 2016 a les 09:53
Molts la utilitzem sovint i sembla que tota la vida ha estat allà, però l’autopista C-58 no existia fins als anys 70 del segle passat. La via es va construir per connectar Barcelona amb Sabadell i Terrassa, millorant així la mobilitat entre ciutadans d’aquestes localitat i el transport de mercaderies.
Es tractava d’una via de 22 quilòmetres que va projectar el Ministerio de Obras Públicas de la dictadura franquista, i que va inaugurar el llavors príncep d’Espanya, Joan Carles, l’any 1975. Va costar 3.000 milions de pessetes i es va finançar amb un crèdit del Banc Mundial, de 30 milions de dòlars.
Les obres van durar cinc anys, donat que calia superar des d’accidents geogràfics, com el coll de Montcada, fins a altres carreteres i vies ferroviàries. Per aquest motiu es van construir diversos viaductes com el de la Trinitat.
Inicialment es va denominar Autopista B-29, però anys més tard es va denominar A-18, que va donar nom, de retruc, a una coneguda discoteca de la Zona Hermètica de Sabadell. Finalment, la Direcció General de Carreteres de la Generalitat de Catalunya la va tornar a batejar amb el definitiu nom fins ara, C-58.
Et pot interessar
-
Societat Tot el que has de saber si vas a la Festa Major de Sabadell
-
Societat On i quan puc anar a recollir el mocador per a la Festa Major?
-
Societat Obres de reparació puntual del paviment la Gran Via de Sabadell: del 18 al 22 d'agost
-
Societat Reobre tot el centre comercial Via Sabadell tres mesos després que hi morís un client per un esfondrament
-
Societat Més de 400 escoles públiques de la ciutat tindran ventiladors pel pròxim curs
-
Societat Aprovat el projecte de remodelació de l’aparcament de sorra de l’Eix Macià que tindrà 248 places