Berlanga proposa una limitació de dos mandats

El cap de llista d’Unitat pel Canvi acusa la política tradicional de prendre el pèl al ciutadà

Publicat el 13 de maig de 2015 a les 16:36

Joan Berlanga en l'acte celebrat al centre cívic de Torre-romeu. Foto: UxC


El cap de llista d’Unitat pel Canvi a Sabadell, Joan Berlanga, proposa una limitació de dos mandats per als càrrecs electes. L’alcaldable suma així la idea a la seva proposta de rebaixar els salaris, fet que a l’alcalde li suposaria una reducció del 33% anual.
 
Berlanga ho ha dit en un acte celebrat a Torre-romeu, on ha analitzat les grans deficiències que pateixen mentre els veïns d’aquesta zona mentre “l’Ajuntament de Sabadell ignora, de forma reiterada, les propostes de millora”. La trobada s’ha basat en un diàleg amb el veïnat del sector.
 
“Ens prenen el pèl, no hi ha il·lusió, als mitjans de comunicació surten notícies constants sobre crisi i corrupció, ens estem acostumant a un panorama que no és normal”, considera Berlanga, en relació a la realitat que viuen els veïns més afectats per la crisi. Per aquest motiu planteja alternatives de govern en base a la unitat de les organitzacions d’esquerres amb les lluites socials dels i de les ciutadanes: “Les coses o es lluiten o no es tenen”, ha assegurat.
 
En aquest sentit, reivindica la política com un servei públic, “en contra de qui la entén com una professió”, amb una limitació temporal de 8 anys de mandat i amb la reincorporació de les persones que han tingut algun càrrec institucional al seu antic lloc de treball al final del servei públic que han prestat. Suma així la proposta al plantejament de retallar els salaris dels càrrecs electes fins al punt de no superar en cap circumstància en tres cops el sou més baix de l’Ajuntament.