L'Ajuntament de Castellar del Vallès té un nou protocol per a l'abordatge integral de la violència envers les dones. El document busca ser un instrument per oferir a les dones en situació de violència, o en risc de trobar-s'hi, una atenció integral, adient i àgil, fet pel qual coordina tots els agents afectats i les accions de prevenció i recuperació.
“El protocol neix amb la voluntat d’esdevenir una eina pràctica que faciliti la intervenció dels nostres professionals sobre la violència masclista, entenent la intervenció com un concepte ampli que va més enllà de l’atenció i el seguiment de casos”, ha explicat la regidora de Programes Socials de Castellar, Pepa Martínez.
Per això el document, que ha estat aprovat per unanimitat del ple, actualitza el del 2005 i amplia les fases de prevenció i sensibilització ciutadana, la detecció de casos de violència masclista i la recuperació i reparació de la víctima.
En aquest sentit, aposta per un model d’intervenció transversal i multiprofessional i un circuit local d’actuació que afecta els diferents agents i serveis implicats. Com a novetat, s’incorpora també el treball coordinat amb els Mossos d’Esquadra i l’Hospital Taulí per oferir una atenció integral. De fet, el protocol preveu la constitució d’una Xarxa Municipal d’Atenció a les Dones en Situació de Violència Masclista.
El Servei d’atenció psicològica a dones i infants en situació de violència masclista de Castellar del vallès va atendre el 2015 un total de 53 usuaris, 37 dones i 16 infants. Aquesta xifra suposa un lleuger increment respecte al 2014 en què es van atendre 34 dones i 13 infants.
Pel que fa a les atencions a dones, en total s’han realitzat 230 sessions individuals i cinc de grupals. Les atencions a infants han estat 98 sessions individuals, 12 amb pares i mares i tres amb familiars. A més, el servei d’orientació jurídica adreçada a dones va atendre el 2015 un total de 71 usuàries, mentre que al 2014 van ser 78.
El Dia Internacional de les Dones
Castellar commemorarà el Dia Internacional de les Dones amb una quinzena d'activitats que tindran lloc entre el 3 i el 21 de març. L’acte central de la programació d’aquest any tindrà lloc dimarts 8 de març, amb diverses propostes ubicades al Casal Catalunya. Així, a les set de la tarda està previst l'acte que inclou la lectura del manifest a càrrec de l’artista castellarenca Mar Hernàndez.
El programa d'enguany inclou exposicions, xerrades, tallers, lectures, projeccions i sortides.
ARA A PORTADA
-
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia Redacció
-
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública» Redacció
-
La indústria lidera el creixement econòmic del Vallès Occidental el 2024, segons l’Anuari de BBVA Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
Publicat el 02 de març de 2016 a les 19:00
Et pot interessar
-
Societat
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
-
Societat
Sabadell posarà en marxa la zona de baixes emissions el pròxim dilluns 15 de setembre
