El portaveu municipal de C's a Sabadell, Joan García, ha registrat a l'Ajuntament un seguit de preguntes adreçades a l'alcalde Juli Fernández (ERC) amb l'objectiu de conèixer l'estat actual del Pla Especial de Protecció del Patrimoni de Sabadell (PEPPS) que va ser anul·lat pel Tribunal Suprem el passat mes de març. La intenció de Ciutadans és demanar a l'equip de govern municipal que "prengui les mesures escaients per evitar una nova anul·lació del pla, que podria posar en perill el patrimoni arquitectònic de Sabadell", explica García.
El Tribunal Suprem va anul·lar el PEPPS en considerar que l'estudi econòmic financer que el complementava era insuficient. Després de l'anulació del PEPPS, l'anterior equip de govern municipal del PSC va fer algunes modificacions al pla per corregir les deficiències detectades i va paralitzar la concessió de llicències per evitar problemes amb els edificis que quedaven desprotegits, ja que automàticament va entrar en vigor l'anterior pla de 1998. Malgrat això, des de C's "no es té la certesa que les coses s'hagin fet del tot correctament i per això demanem a l'alcalde que expliqui en quina situació es troba actualment el PEPPS i per tant també la protecció del patrimoni de la ciutat", assenyala el portaveu municipal de Ciutadans
L'objectiu de C's és saber "quines modificacions es van introduir al PEPPS per avaluar si són suficients o si, al contrari, el Tribunal Suprem podria tornar a anul·lar el pla", subratlla Joan García. La pregunta registrada a l'Ajuntament també interroga a l'alcalde sobre el termini del qual disposa la ciutat per fer-ne les modificacions substancials que demanava el Tribunal Suprem. "Hem d'evitar de totes les maneres possibles una nova anul·lació del PEPPS per què el patrimoni arquitectònic de la ciutat podria patir les conseqüències".
En principi, l'Ajuntament disposa fins al plenari del pròxim mes de setembre per introduir modificacions substancials al PEPPS, que podrien, fins i tot, donar pas a la redacció d'un nou pla mitjançant l'obertura d'un procés participatiu.
C's preocupat pel perill que corre el patrimoni arquitectònic de Sabadell
Joan García, portaveu municipal de C's, ha demanat a l'alcalde que prengui mesures per evitar una nova anul·lació del Pla Especial de Protecció de Patrimoni
ARA A PORTADA
-
Menys restriccions per la pesta porcina: què es pot fer i què no a Collserola i a la resta d'espais naturals? Arnau Urgell i Vidal
-
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
Publicat el 16 d’agost de 2015 a les 18:00
Actualitzat el 16 d’agost de 2015 a les 19:51
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia
-
Societat
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública»
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
