Per segona vegada en una mica més de dos mesos, el consultori del Poblenou -tancat des del passat mes de març- i la seva reobertura explícita s'ha tornat a debatre en un ple. Ha estat en l'ordinari de febrer, celebrat aquest dimarts, a petició de Cs. El seu portaveu, Adrián Hernández, ha carregat contra el Departament de Salut per no complir amb la promesa.
Tal com ha relatat, al gener s'hauria d'haver obert sense metge, amb una infermera i un administratiu, malgrat "complir la ràtio i la proximitat", a més, ha continuat, "dels criteris sanitaris", però no ha succeït i ha exigit que ho faci amb un facultatiu. "És intolerable" ha etzibat i ha afegit, "estem cansats que la conselleria ens torni a enganyar".
La regidora d'ERC, Glòria Llobet, ha qüestionat que s'anunciés la reobertura per al gener. Ha recalcat que des del bloc republicà vol que s'activi el servei, "però que es faci amb totes les garanties". L'alcaldessa, Marta Farrés, ha replicat que "la voluntat és no voler obrir-lo" i ha recordat que "van demanar [Salut] tot l'equipament i el vam anar a visitar i vam posar-lo a disposició. Ara ens diuen que han crescut el casos Covid i no es pot. No volen".
La regidora de Salut, Sònia Sada, ha dit que el Govern segueix "menyspreant i ignorant" els acords amplis, tant des del ple com des de la reivindicació veïnal. Sada ha puntualitzat que "s'ha sacrificat" tot el conjunt de l'edifici "dedicat a d'altres activitats" i, fins i tot, ha ressaltat "es millora el doble circuit en comparació amb d'altres CAP de la ciutat, que només tenen una sola porta d'entrada i sortida".
[noticia]32746[/noticia]
La moció ha quedat aprovada per tots els grups municipals, amb l'abstenció d'ERC, la mateixa relació que fa una mica més de dos mesos, en el darrer ple de 2020.
El ple reclama (novament) a Salut que compleixi i obri el consultori del Poblenou
Societat
La moció de Cs assegura que s'hauria d'haver obert al gener i exigeix que ho faci amb un metge
ARA A PORTADA
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Successos Desarticulen a Sabadell una organització que facilitava l'entrada irregular de migrants dominicans a Europa ACN
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
-
Política El ple de Sabadell votarà reprovar el regidor de Vox que va simular un tret al clatell Gerard Mira
-
Política Un regidor de Vox a Sabadell fa veure que dispara «un tret a la nuca» a una membre dels Comuns Gerard Mira
- Albert Hernàndez
- Exredactor de NacióSabadell
Publicat el
02 de febrer de 2021 a
les 20:12
Actualitzat el
02 de febrer de 2021 a les
23:55
Et pot interessar
-
Societat
La jutgessa decidirà divendres que ve si obre judici oral contra Laiglesia pel cas Jubany
-
Societat
La rehabilitació del Taulí escalarà fins als 70 milions d'euros
-
Societat
Detectat un cas de sarna en una escola bressol de Sabadell
-
Societat
L'Ajuntament de Sabadell posa en marxa una nova campanya de ciutat amb la lletra «S» com a símbol
-
Societat
Ferrocarrils oferirà servei ininterromput durant la Festa Major de Sabadell
-
Societat
L'Ajuntament de Sabadell prorrogarà el contracte de neteja viària i recollida de residus
