Pocs dies després de l'anunci de la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, per anunciar que el govern espanyol assumirà el cost de la connexió entre Sabadell, Terrassa i Castellar del Vallès per la B-40 que defineixi la Generalitat, ERC ha registrat la proposta de resolució sobre la connexió entre els Vallesos.
La portaveu adjunta al Parlament, Meritxell Serret, ha explicat que el partit aposta per un tren orbital que connecti el Vallès amb Penedès i Maresme; millorar la connexió actual entre Rodalies i FGC, així com la xarxa viària secundària i les connexions entre els Vallesos. ERC també vol "estudiar" la proposta d'un nou tren tramvia entre Terrassa i Sabadell, així com protegir l'espai agro-forestal, a més de tots els corredors biològics.
A més a més, els republicans, amb la presència del primer tinent d'alcalde republicà del govern de coalició de Terrassa, Isaac Albert, han exigit al ministeri de Transports "l'aturada definitiva" del Quart Cinturó. No obstant això, l'alcalde de la ciutat, Jordi Ballart, de Tot per Terrassa, va fer una valoració positiva de l'anunci de la ministra i va dir que la plantada de l'executiu català a la reunió era una "falta de respecte molt greu al territori".
Per la seva banda, Serret ha afegit que correspon a Junts concretar si entomen la proposta "dels anys 60's" del Quart Cinturó o bé també plantegen "alternatives". ERC explorarà ara si els socis de Govern -i la resta de grups- donen suport o no a la proposta.
"Volem inversions modernes i útils, i decidir-les des d'aquí. No volem imposicions", ha afegit Serret, que s'ha oposat a models que "trinxin el territori" amb "autopistes paral·leles". A més d'Albert, també han acompanyat a la portaveu adjunta els diputats Juli Fernàndez i Chakir El Homrani, i la diputada Ángeles Llive; la secretària de Transició Ecològica i Habitatge d'Esquerra, Sílvia Casola; i el regidor portaveu del grup municipal a l'Ajuntament de Sabadell, Gabriel Fernàndez.
[noticiadiari]35/80916[/noticiadiari]
[noticiadiari]35/80911[/noticiadiari]
ERC proposa un tren orbital com alternativa al Quart Cinturó
També aposten per millorar el transport públic i la xarxa viària dels Vallesos
ARA A PORTADA
-
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia Redacció
-
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública» Redacció
-
La indústria lidera el creixement econòmic del Vallès Occidental el 2024, segons l’Anuari de BBVA Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
Publicat el 15 de juny de 2022 a les 15:00
Et pot interessar
-
Mor el regidor d'ERC a Castellar Ferran Rebollo
-
Anna Lara: «Que l'aigua regenerada de Sabadell s'utilitzi per regar camps de golf ens sembla un despropòsit»
-
L'acord de pressupostos de la Generalitat inclou l'Hospital Ernest Lluch i el túnel d'Horta
-
El PSC unificarà les federacions del Vallès Occidental
-
ERC s'integra al govern socialista de Barberà del Vallès
-
Sabadell inicia la prova pilot dels autobusos d'hidrogen
