El mes de juliol d'enguany, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) culminava la seva implantació a Sabadell. Ho feia amb alguns anys de retard i una infraestructura molt esperada per la ciutadania. Així ho han corroborat les dades, més d'un any després de la posada en marxa de la primera fase i poc més de cinc mesos de la segona i última. La línia del Vallès es preveu que tanqui 2017 amb 62 milions de viatgers, un 3,9% més respecte a l'any anterior.
Una xifra rècord, tal com ha qualificat FGC. Però una altra de les dades que subratlla la necessitat del Metro del Vallès a Sabadell és que, entre les cinc estacions, es calcula que hauran passat 1,5 milions d'usuaris. Una crescuda del 68%.
A Terrassa, que compta amb el perllongament des de fa més de dos anys, millora i arribarà els quatre milions, una pujada del 7%. Una tendència a l'alça que també es produeix a la línia Llobregat-Anoia, amb un increment de viatgers respecte al 2016 que se situa en un 3%, amb 22,4 milions de viatgers. Amb la qual cosa, en cas de confirmar-se aquestes xifres, les línies metropolitanes marcarien 84,4 milions d'euros aquest 2017.
La culminació de l'ampliació de FGC a Sabadell contribueix a que la línia del Vallès superi els 60 milions d'usuaris
L'organisme estima que la ciutat tancarà l'any amb 1,5 milions de viatgers entre les cinc estacions
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de desembre de 2017 a les 14:00
Et pot interessar
-
Societat Condemnen dos acusats del «cas Mercuri» per irregularitats en unes obres particulars a Sabadell
-
Societat La UAB aprova una declaració per reforçar la seva oposició a la situació a Palestina
-
Societat Badia del Vallès encara la retirada de l'amiant sense un calendari clar i amb dubtes per part del veïnat
-
Societat Denuncien abocaments d'origen industrial al riu Ripoll a Sabadell
-
Societat Estudiants de la UAB acampen per demanar que la universitat trenqui els vincles amb Israel
-
Societat Les deficiències de construcció només afecten l'edifici sinistrat: tot el que sabem de Via Sabadell