La Plataforma Antifeixista de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha lliurat aquest dilluns 2.000 firmes al Rectorat amb la finalitat d'expulsar el col·lectiu d'estudiants de Societat Civil Catalana (SCC). Ho fan pels "vincles amb l'extrema dreta" com es va "evidenciar" en la manifestació unionista d'aquest diumenge a Barcelona.
L'entitat ha detallat que militants d'organitzacions com Somatemps, Democracia Nacional i la Fundació Francisco Franco van desfilar pels carrers de la capital catalana. A més, ha assegurat que SCC té 12 estudiants de la UAB imputats, tres dels quals se'ls demana deu anys de presó i 30.000 euros de multa. Tot plegat, ho considera "impensable i incomprensible" en una universitat pública.
La Plataforma ha garantit que seguirà "combatent als amics dels feixistes" i ha recordat que en dues ocasions han aparegut persones d'estètica neonazi al campus de Bellaterra. A banda del lliurament de signatures, també s'ha donat a conèixer l'adhesió de col·lectius aquest objectiu com ara la colla castellera Ganàpies i les Assemblees de Facultat.
La Plataforma Antifeixista de la UAB lliura 2.000 signatures per fer fora SCC del campus
Remarca que la manifestació d'aquest diumenge a Barcelona "evidencia" els lligams de l'organització amb l'extrema dreta
ARA A PORTADA
-
-
Dos anys del 28-M: com estan les quatre capitals del país? D. Cobo / B. Surroca / À. Llobet / A. Ramos
-
El Banc Sabadell «no és imprescindible»: les raons de Competència per avalar l'opa Pep Martí i Vallverdú
-
-
Quines poblacions de Catalunya es beneficiarien del tren orbital que planteja el Govern? Anna Mira Perich
Publicat el 09 d’octubre de 2017 a les 20:22
Actualitzat el 09 d’octubre de 2017 a les 23:23
Et pot interessar
-
Societat Denuncien abocaments d'origen industrial al riu Ripoll a Sabadell
-
Societat Estudiants de la UAB acampen per demanar que la universitat trenqui els vincles amb Israel
-
Societat Les deficiències de construcció només afecten l'edifici sinistrat: tot el que sabem de Via Sabadell
-
Societat Cinc persones hospitalitzades arran d'un incendi a un tercer pis del carrer de Prullans de Sabadell
-
Societat Els comerços de Via Sabadell es mantenen tancats l'endemà del despreniment mortal
-
Societat Polèmica a Sabadell per un taller d'iniciació al sadomasoquime