Sabadell celebra durant l’octubre que la transsexualitat deixi de considerar-se una malaltia i que té el 23 d’aquest mes el Dia Internacional per la Despatologització Trans. Una fita que té un però, ja que des de 2018 l’Organització Mundial de la Salut (OMS) va deixar de considerar-la com a tal, però continua sent una “incongruència de gènere”.
Hi ha diverses activitats previstes com, des del passat dijous, hi ha una exposició al Casal Pere Quart, obra de l’antropòloga Isabel Flores, coneguda com a Laskimal, amb fotografies que mostren les ballroms i el voguing, un ball dels anys 60 de la comunitat afroamericana i llatinoamericana LGTBI als Estats Units.
Una mostra que romandrà fins al 3 de novembre. El 24 d’octubre hi ha en cartell del Teatre Principal La motxilla de l’Ada, que explica el trànsit d’una nena de sis anys i que qüestiona els rols d’identitat de gènere. El dia 28 a la sala d’actes del Casal Pere Quart es durà a terme una xerrada sobre criança flexible amb el gènere, a càrrec de la parella Bel Olid i Pol Galofre.
Un programa d’activitats que servirà com a prèvia a la Fira Trans Laboral, que arribarà a la quarta edició el proper 3 de novembre, quan està prevista la seva organització. La iniciativa de Ca l’Enredus, de l’entitat Actuvallès, tindrà lloc al Casal Pere Quart.
«Octubre trans» per reivindicar la seva despatologització
Entre les activitats hi ha una exposició i una xerrada amb la parella Bel Olid i Pol Galofre
ARA A PORTADA
Publicat el 09 d’octubre de 2021 a les 14:00
Et pot interessar
-
Societat Així serà la Festa Major de Sabadell 2025
-
Societat L'Ajuntament de Sabadell invertirà prop de 3 milions en la millora dels carrers
-
Societat Pas endavant per construir el nou aparcament del passeig de Can Feu
-
Societat Els veïns de Sabadell es planten contra els ocupants d'un local després de setmanes d'incidents
-
Societat Així serà l'Eix Macià de Sabadell: renovació del carril bici i més seguretat
-
Societat Sabadell transformarà el Parc d’Odessa amb més verd i equipaments