Es tracten de set línies: camins escolars (1,6 milions d'euros), espais per a vianants (3,4), carrils bici (menys d'1 milió d'euros), eix Gran Via (tres milions d'euros), transport públic (3,2), l'aparcament del Passeig (5,4) i Zona de Baixes Emissions (ZBE) (2,2). En el primer cas, s'incrementarà la pacificació dels entorns actuals (Pau Casals, Sagrada Família i Serra, entre d'altres), afegint centres Amadeu Vives, la Trama i Joan Montllor.

Els sabadellencs sortint a comprar, en bicicleta i a passejar amb els nous talls a la via pública Foto: Juanma Peláez
En el segon, hi ha prevista la renovació dels carrers Goya, Caucas, la plaça Fuensanta, la connexió de les places Montserrat Roig i Mestres Planes i la creació del Passatge de Jean Piaget, per millorar la connexió amb l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) Can Feu - Gràcia, així com d'altres intervencions relacionades amb la pacificació del trànsit.
Farrés ha puntualitzat que "molts són projectes que ens sonen", perquè, tal com ha explicat, entre les condicions per optar a les ajudes, "els ajuntaments han de cofinançar entre un 20 i 30%" del que es presenti i amb l'horitzó de tenir-ho durant el 2024, "una ràpida execució". Per tant, el que s'ha fet, ha continuat l'explicació, es va a Europa amb projectes ja encaminats i que encaixin "i alliberem el 80%" de partides per a d'altres per més endavant. Una mena de canvi de cromos.
[h3]Dos carrils bici: Torre-romeu-Poblenou i la Riu-sec-UAB[/h3]
Aquesta acceleració en el calendari ha avançat que estigui més a prop dues connexions en bicicleta molt reclamades: Torre-romeu i Poblenou i Sant Pau de Riu-sec i l'entorn de l'aeroport amb el camí d'accés a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), per sota de la C-58.
Una altra de les novetats que incorpora en la petició és l'adaptació de la cotxera d'autobusos de Transports Urbans de Sabadell (TUS) amb la incorporació de punts de recàrrega, així com d'altres elements per al voltant de las transició cap al vehicle elèctric. També el projecte d'enllaçar el Passeig de la Plaça Major que "permetrà que la concessió no hagi de fer front al cost de les obres", ha assenyalat
[h3]Una ZBE "més enllà de Sabadell"[/h3]
En les iniciatives, també hi ha inclosa l'estudi d'una ZBE -Europa marca 2023-, "per començar a parlar, per explorar", ha matisat. Això porta implícit la senyalització i els equips per al control d'accessos, regulació i estacionament, entre d'altres. Tot i així, l'alcaldessa ha indicat que s'està treballant "més enllà de la ciutat" en aquest camp i "en breu" hi haurà "notícies" al respecte.
[noticia]34403[/noticia]
Dijous vinent és el límit per presentar les propostes locals i compta amb un pressupost de 1.000 milions d'euros, reservats per a tots els ajuntaments de l'estat de més de 50.000 habitants o ciutats capital de província, amb un límit de 20 milions d'euros en aquesta primera convocatòria.
[plantillacoronavirus]