El ple de Sabadell ha expressat per unanimitat el suport per exigir millores per al personal sanitari de l’atenció primària i, per extensió, als usuaris. En la sessió del mes de novembre, celebrada aquest dimarts, s’ha aprovat la moció presentada per la Crida per Sabadell i presentada per les entitats Marea Blanca i Marea Pensionista.
La proposta, amb exposició inicial de membres d’aquestes entitats com Rosa i Dolors Codina, han reclamat, entre d’altres exigències, l’obertura de tots els CAP; els consultoris, i en el cas de la ciutat, el del Poblenou; que s’habilitin circuits segurs i material per a tots els professionals, urgir la construcció del CAP Can Llong i recuperar la visita presencial i deixar les consultes telefòniques per receptes o per altres casuístiques menor.
Unes demandes que han tingut el quòrum del ple, però a l’hora d’entrar en matèria han introduït matisos com ara la regidora de Salut, Sònia Sada, la manca de finançament que pateix la ciutat. El portaveu de Cs, Adrián Hernández, ha destacat la “precarietat” d’aquest servei i l’espera “des de fa 20 anys” dels veïns de Can Llong del CAP, ha dit com a resposta a la justificació de la regidora d’ERC, Glòria Llobet, que ha explicat que la demora va ser “per l’aplicació de l’article 155”.
Precisament, Llobet ha assenyalat que hi ha un pla que comportarà la inversió de 300 milions d’euros, dels quals 39 seran per la regió sanitària Metropolitana Nord. En relació amb l’obertura del consultori del Poblenou ha indicat que “s’ha de garantir la seguretat” i en aquest sentit, ha instat l’Ajuntament per “ajudar a trobar solucions”.
[noticia]32252[/noticia]
Una presentació “moguda”
La primera moció del ple de novembre ha anat a càrrec de la Crida, però que han començat exposant les membres de les entitats, tal com recull el ROM, el reglament intern del consistori. Un fet que ha motivat les queixes, en un primer moment, de la portaveu de Junts per Sabadell, Lourdes Ciuró, per “no informar”, així com també del líder republicà, Gabriel Fernàndez, que ha assegurat que “fa més de cinc anys que soc al ple” i no havia vist una manera de procedir així.
També s’hi ha sumat la segona tinent d’alcaldessa, i portaveu de Podem, Marta Morell. A la polèmica hi ha sumat amb més arguments Hernández, que ha recordat que ell mateix va presentar una moció en un ple i una entitat el va precedir. La portaveu de la Crida, Nani Valero, ha lamentat el malentès i ha recorregut a l’article del ROM que contempla aquesta intervenció i que és l’alcaldessa “qui ha d’informar”, perquè autoritza la participació.
[noticia]21378[/noticia]
Unanimitat per exigir millores a l’atenció primària
Malgrat l’acord generalitzat, les diferents formacions assenyalen matisos
Ara a portada

- Albert Hernàndez
- Exredactor de NacióSabadell
Publicat el 03 de novembre de 2020 a les 20:30
Actualitzat el 03 de novembre de 2020 a les 20:49
Et pot interessar
-
Societat L’Aeroport de Sabadell tanca el primer trimestre amb un 3,7% més d'operacions
-
Societat Sabadell posa a punt les fonts d'aigua ornamentals
-
Societat Mor un ciclista en caure per un barranc en una sortida de via a la C-1415A a Castellar del Vallès
-
Societat Obres al carrer de la República: totes les afectacions a la mobilitat