El consell de direcció del Servei Català de la Salut (CatSalut) ha aprovat dues ordres que modifiquen el temps d'espera màxim de les intervencions quirúrgiques i d'altres prestacions sanitàries, com ara les consultes d'atenció primària. L'objectiu principal d'aquesta mesura és aconseguir que ningú s'hagi d'esperar més d'un any per ser intervingut.
Pel que fa a les prestacions quirúrgiques es passa de les 14 intervencions amb temps d’espera màxim garantit fins un total de 27. A partir d'ara el temps d'espera màxim serà de 45 dies per a 22 procediments oncològics, menys els relatius a la pròstata (bufeta urinària no infiltrant), que serà de 60 dies. Pel que fa al termini per a cirurgia cardíaca valvular i coronària aquesta serà de 3 mesos, mentre que les intervencions de cataractes, pròtesi de maluc i pròtesi de genoll continuaran tenint un temps d'espera màxim de sis mesos.
En la resta d'intervencions no esmentades seran els metges els que establiran el temps de referència en funció del criteri clínic. Així doncs, si els professionals valoren que l'operació és de prioritat preferent el temps fixat serà de 90 dies, si és de prioritat mitjana la xifra augmentà a 180 dies i si és baixa el període se situarà en un any.
De la mateixa manera s'actuarà amb les proves diagnòstiques. Els pacients amb grau preferent de prioritat seran atesos en un termini de 30 dies, mentre que els que tinguin prioritat ordinària s'hauran d'esperar 90 dies. Amb relació a la consulta d'atenció primària, és a dir, el metge de capçalera, la visita s'aconseguirà en 48 hores.
Salut estableix un temps d'espera màxim de 45 dies per a les operacions de càncer
Societat
La visita amb el metge de capçalera serà en 48 hores
ARA A PORTADA
-
Política La crisi d'ERC complica encara més repetir la suma independentista a Girona Lluís Girona Boffi
-
Política Marc Puigtió renuncia a ser alcaldable d'ERC a Girona per la conspiració amb un influencer ultra Lluís Girona Boffi
-
-
Política Frontex i l'Europol controlen les xarxes pel rumor d'un nou creuament de frontera a Ceuta el 15 d'agost Bernat Surroca Albet
Publicat el
10 de febrer de 2015 a
les 16:10
Actualitzat el
10 de febrer de 2015 a les
16:14
Et pot interessar
-
Societat
Investiguen Erling Haaland per provocar una commoció cerebral a la mascota del Manchester City
-
Societat
L'històric rècord de Messi que ha superat un jugador de l'Atlètic de Madrid contra l'Espanyol
-
Societat
Sí que es podran fer servir vapejadors a les platges de Barcelona
-
Societat
Arbres caiguts, talls ferroviaris i a les carreteres i la Volta, en escac: el vent sacseja Catalunya
-
Societat
Les millors imatges de l'eclipsi parcial de sol a Catalunya
-
Societat
Alves té dret a una indemnització de l'Estat per l'any de presó provisional
