06
d'agost
de
2020, 15:18
Actualitzat:
19:08h
FEM Vallès reitera que el nou túnel ferroviari de la comarca que connecti amb Barcelona ha de passar per Vallvidrera i no per Horta. La plataforma socioeconòmica continua insistint en aquesta opció després que la setmana passada els alcaldes de Sabadell i Terrassa firmessin un acord estratègic per abordar l'ordernació territorial i reivindicar més inversions a la comarca.
Un dels punts de l'acord, pactava el recorregut de la futura connexió ferroviària del Vallès amb la capital catalana a través de la construcció d'un nou túnel a Horta, enlloc del desdoblament dels túnels del Tibidabo. Ballart i Farrés consideren positiu connectar altres zones del territori més incomunicades.
Per la seva banda però, FEM Vallès defensa com a alternativa la proposta de la Generalitat de Catalunya d'obrir un segon túnel a Vallvidrera per reforçar el servei. La plataforma senyala que el pas per sota de Collserola mantindria l'equilibri actual entre els dos sistemes urbans de Sabadell i Terrassa i serviria per estalviar més temps i diners que en un nou traçat.
L'entitat vallesana proposa que el nou túnel circuli entre les estacions de Sant Cugat i Sarrià sense parades intermèdies. A més, aposten per enllaçar Sarrià amb Plaça Espanya, connectant així les línies de ferrocarrils del Vallès amb el Baix Llobregat, afegint noves estacions a l'avinguda Diagonal i intercanviadors. FEMVallès convida als dos governs vallesans a reunir-se per tractar amb profundiatat les futures infraestructures de mobilitat a la comarca que no descarten l'opció del túnel d'Horta en el futur.
Un dels punts de l'acord, pactava el recorregut de la futura connexió ferroviària del Vallès amb la capital catalana a través de la construcció d'un nou túnel a Horta, enlloc del desdoblament dels túnels del Tibidabo. Ballart i Farrés consideren positiu connectar altres zones del territori més incomunicades.
Per la seva banda però, FEM Vallès defensa com a alternativa la proposta de la Generalitat de Catalunya d'obrir un segon túnel a Vallvidrera per reforçar el servei. La plataforma senyala que el pas per sota de Collserola mantindria l'equilibri actual entre els dos sistemes urbans de Sabadell i Terrassa i serviria per estalviar més temps i diners que en un nou traçat.
L'entitat vallesana proposa que el nou túnel circuli entre les estacions de Sant Cugat i Sarrià sense parades intermèdies. A més, aposten per enllaçar Sarrià amb Plaça Espanya, connectant així les línies de ferrocarrils del Vallès amb el Baix Llobregat, afegint noves estacions a l'avinguda Diagonal i intercanviadors. FEMVallès convida als dos governs vallesans a reunir-se per tractar amb profundiatat les futures infraestructures de mobilitat a la comarca que no descarten l'opció del túnel d'Horta en el futur.